/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

A Pilot Computer Science and Programming Course for Primary School Students

Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Computer Science and programming are being introduced to school curricula in many western countries in an effort to equip students with Computational Thinking skills. However, as these subjects are still relatively new to pre-tertiary education there is much investigation to be done into how best to present these topics and how to prepare teachers. In this study we focus on the presentation of topics relating to computing, Computational Thinking, and Computer Science for primary schools.

We analyse English-language curricula that have been published, specifically the English, Australian and CSTA curricula for primary schools. From this we establish the main topics covered, and how they are positioned to be suitable for students from the first year of school to approximately their eighth year.

We then report on a pilot study of a curriculum based on Computational Thinking; long term the study will encompass a range of topics and year levels, but the pilot focused on topics suitable for 11 to 12 year old students. Here we detail the design of this part of the curriculum, the manner of its delivery, and the experiences and observations of the generalist teacher who taught the course. Through assessment data, student responses to an attitude survey, and class observations we have evaluated the pilot curriculum. The findings of this study are being used to inform the design of a planned larger scale study.

Von Caitlin Duncan, Tim Bell im Konferenz-Band Proceedings of the Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2015, London, United Kingdom, November 9-11, 2015 im Text A Pilot Computer Science and Programming Course for Primary School Students (2015)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Tim Bell , Caitlin Duncan , Anusca Ferrari , Allan Fisher , Peter Hubwieser , Jane Margolis , Robert McCartney , Andreas Mühling , Anthony Robins , Alexander Ruf , Steve Tanimoto , Josh Tenenberg

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking , computer science unpluggedcomputer science unplugged , Curriculum / Lehrplancurriculum , DigComp , Informatikcomputer science , Informatik-Didaktikdidactics of computer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Informatikunterricht in der Schule , Programmierenprogramming , Programmieren für KinderProgramming for kids , turtle graphics
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2002  local web  Unlocking the Clubhouse (Jane Margolis, Allan Fisher) 3, 5, 10, 5, 5, 3, 10, 7, 2, 8, 5, 7 54 30 7 562
2010 Computer Science Education 1/20105, 4, 4, 6, 7, 1, 1, 4, 2, 3, 5, 1 9 13 1 391
2013 local web  DIGCOMP (Anusca Ferrari) 1, 4, 5, 5, 5, 8, 5, 9, 3, 3, 4, 4 28 5 4 268
2014 ACM Transactions on Computing Education (TOCE) - Special Issue on Computing Education in (K-12) Schools (Robert McCartney, Josh Tenenberg) 3, 4, 7, 6, 2, 1, 1, 5, 2, 1, 5, 3 1 36 3 507
2014 WiPSCE 2014 (Carsten Schulte, Michael E. Caspersen, Judith Gal-Ezer) 1, 9, 20, 2, 3, 2, 3, 12, 2, 10, 8, 6 68 260 6 842
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2010 local web  Learning edge momentum (Anthony Robins) 7 7 0 0
2014 local web  Computing Education in (K-12) Schools from a Cross-National Perspective (Josh Tenenberg, Robert McCartney) 1, 4, 2, 5, 6, 8, 6, 4, 5, 2, 2, 3 1 9 3 307
2014 local web  Should your 8-year-old learn coding? (Caitlin Duncan, Tim Bell, Steve Tanimoto) 2, 2, 10, 13, 1, 2, 3, 11, 2, 2, 7, 7 19 45 7 576
2014 local web  Scratch vs. Karel (Alexander Ruf, Andreas Mühling, Peter Hubwieser) 3, 5, 6, 5, 2, 1, 3, 13, 3, 3, 4, 3 11 29 3 594
2014 Playing PISA with bebras (Peter Hubwieser, Andreas Mühling) 3 6 0 0

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
DigComp 2.0, Lehrplan 21

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW A Pilot Computer Science and Programming Course for Primary School Students: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 228 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.