Analysis of Scratch Projects of an Introductory Programming Course for Primary School StudentsErstpublikation in: 2017 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON)
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Abstract—Computer Science (CS) is increasingly entering the
early levels of early childhood education, like primary school or
even kindergarten. Therefore, it becomes more and more
important to gain insight into which teaching methods and content
would be appropriate for young students of primary levels. To
investigate this, we have designed a specific three-day introductory
programming course for 4th grade students (ages 9 - 10), which
was taught four times up to now. Fifty-eight children (26 girls and
32 boys) participated in the courses from May to August 2016. At
the end of the courses, the children have developed 127 Scratch
projects during the course. The methodology and the results of the
qualitative analysis are described in this paper. We discovered
that the students created three different types of programs in
particular: Stories, Animations, and Games. The level of
understanding of the students, who programmed a Game, was
mostly found to be advanced. Stories, on the other hand, reached
only the two basic levels. Most of the students met the
requirements we had set for the projects.
Von Alexandra Funke, Katharina Geldreich, Peter Hubwieser im Text Analysis of Scratch Projects of an Introductory Programming Course for Primary School Students (2017) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Eltern, Fehlvorstellungen beim Programmieren, Informatik-Didaktik |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
6 Erwähnungen
- Informatische Bildung zum Verstehen und Gestalten der digitalen Welt - 17. GI-Fachtagung Informatik und Schule (Ira Diethelm) (2017)
- Willkommen im Programmierzirkus - Ein Programmierkurs für Grundschulen (Katharina Geldreich, Alexandra Funke, Peter Hubwieser)
- Development and Evaluation of Concepts and Tools to Reinforce Gender Equality by Engaging Female Teenagers in Coding (Bernadette Spieler) (2018)
- Informatik für alle - 18. GI-Fachtagung Informatik und Schule (Arno Pasternak) (2019)
- Informatikunterricht in der Grundschule? - Erprobung und Auswertung eines Unterrichtsmoduls mit Calliope mini (Kevin Baum, Nadine Kirsch, Kerstin Reese, Pascal Schmidt, Lukas Wachter, Verena Wolf)
- Proceedings of the 14th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2019, Glasgow, Scotland, UK, October 23-25, 2019 (2019)
- How to Transform Programming Processes in Scratch to Graphical Visualizations (Alexandra Simon, Katharina Geldreich, Peter Hubwieser) (2019)
- Programmierkompetenzen von Lehrpersonen des Zyklus 3 - Aktueller Stand der Aus- und Weiterbildung von Lehrpersonen des Zyklus 3 bezüglich persönlicher Programmierkompetenzen (Adrian Degonda) (2021)
- Programmieren in der Grundschule - Eine Design-Based-Research-Studie (Katharina Geldreich) (2023)
Volltext dieses Dokuments
Analysis of Scratch Projects of an Introductory Programming Course for Primary School Students: Artikel als Volltext (: , 820 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-09-05) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.