/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Quantifying the Corona Effect

How much the pandemic-induced switch from face-to-face to online teaching increased students' self-efficacy - a practical report
Nicolas Fahrni, Alexander Repenning
Publikationsdatum:
Zu finden in: WiPSCE '22, 2022 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Alexander Repenning

This practical report explores the impact of forced learning design changes due to the Corona pandemic. At the School of Education Northwestern Switzerland over 2000 K-6 pre-service elementary school teachers got educated in computer science and computer science education over the last five years employing a learning design evolved through a Design Based Implementation Research (DBIR) approach. Assessing efficacy of the course through effect sizes the 2019 courses have served as pre-Corona baseline. Changing hastily in 2020 to online learning dramatically shifted the learning design in ways not initially anticipated in the DBIR process. Collaborative face-to-face (f2f) learning activities got replaced with individual online learning. Employing effect sizes has allowed us to quantify a Corona effect by comparing self-efficacy measures before Corona and during Corona. While there where only small effect sizes (0.5 > Cohen's d ≥ 0.2) all these small effects were positive suggesting that the individual/online seminar worked slightly better than the collaborative/f2f seminar. The report highlights the most important changes to the learning design and compares 2019 with 2020 using effect sizes. For the most part the report can only speculate about the most relevant factors in the design change resulting in the unexpected overall improvement of course efficacy. It could be the shift from collaborative to individual practices, the mandatory peer feedbacks, or the online learning situation.

Von Nicolas Fahrni, Alexander Repenning im Konferenz-Band WiPSCE '22 im Text Quantifying the Corona Effect (2022)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Pierre Dillenbourg , Ariana Garrote , John Hattie , Jan Hofmann , Andri Ioannidou , Anna Lamprou , Camille Mayland , Markus P. Neuenschwander , Edith Niederbacher , Vanessa Prieth , Alexander Repenning , Mitchel Resnick , Ilona Rösti , David Webb

Begriffe
KB IB clear
AgentCubes , Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , LehrerInteacher , SchweizSwitzerland , Selbstwirksamkeitself efficacy
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1999 Collaborative Learning (Pierre Dillenbourg) 7, 1, 2, 5, 2, 3, 7, 3, 4, 8, 11, 2 623522456
2009  local  Visible Learning (John Hattie) 2, 6, 2, 3, 5, 10, 9, 10, 10, 21, 6, 3 1955631692
2021 local web  Fernunterricht während der Coronavirus-Pandemie (Ariana Garrote, Markus P. Neuenschwander, Jan Hofmann, Camille Mayland, Edith Niederbacher, Vanessa Prieth, Ilona Rösti) 5, 1, 2, 4, 1, 2, 1, 4, 2, 7, 6, 4 1134155
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1999 local web  What do you mean by 'collaborative learning'? (Pierre Dillenbourg) 1, 1, 12, 1, 4, 1, 7, 9, 4, 8, 6, 3 342331507
2007 local web  Sowing the seeds for a more creative society (Mitchel Resnick) 4, 8, 2, 2, 9, 1, 2, 3, 2, 4, 8, 5 1338448
2010 local web  Scalable game design and the development of a checklist for getting computational thinking into public schools (Alexander Repenning, David Webb, Andri Ioannidou) 2, 4, 7, 2, 2, 3, 4, 7, 2, 9, 7, 3 11143570
2018 local web  Teaching How to Teach Computational Thinking (Anna Lamprou, Alexander Repenning) 1, 3, 8, 2, 1, 1, 4, 1, 4, 6, 10, 3 5273409

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Quantifying the Corona Effect: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 1445 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.