/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Proto-computational Thinking

The Uncomfortable Underpinnings
Deborah Tatar, Steve Harrison, Michael Stewart, Chris Frisina, Peter Musaeus
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking

The idea of computational thinking (CT) has resulted in widespread action at all levels of the American educational system. Some action focuses on programming, some on cognition, and some on physical action that is seen as embodying computational thinking concepts. In a K-12 educational context, the observation that computing is usually about some non-computational thing can lead to an approach that integrates computational thinking instruction with existing core curricular classes. A social justice argument can be made for this approach, because all students take courses in the core curriculum.

Utilizing university students in co-development activities with teachers, the current study located and implemented opportunities for integrated computational thinking in middle school in a large, suburban, mixed-socioeconomic standing (SES), mixed-race district. The co-development strategy resulted in plausible theories of change and a number of different educational projects suitable for classroom instruction. However, a major outcome of the study was to advance the importance of proto-computational thinking (PCT). We argue that, in the absence of preexisting use of representational tools for thinking, proto-computational thinking may lead to enhanced facility in computational thinking per se. At the same time, the absence of opportunities for proto-computational thinking may leave students less open to acquiring sophisticated approaches to computational thinking itself. An approach that values proto-computational thinking may be uncomfortable because it calls attention to implicit ceilings in instruction, especially in low-SES circumstances. We argue for addressing those ceilings through proto-computational thinking.

Von Deborah Tatar, Steve Harrison, Michael Stewart, Chris Frisina, Peter Musaeus im Buch Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (2017) im Text Proto-computational Thinking

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Henry Becker , Karen Brennan , Ann L. Brown , Evelyn Eastmond , Terry Harvey , Andri Ioannidou , Yasmin B. Kafai , John Maloney , Amon Millner , Andrés Monroy-Hernández , Lori L. Pollock , Alexander Repenning , Mitchel Resnick , Eric Rosenbaum , Natalie Rusk , Jay Silver , Brian Silverman , David Webb

Begriffe
KB IB clear
AgentCubes , AgentSheets , computational thinkingcomputational thinking , theory of change
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2000 local  Children and Computer Technology1, 7, 7, 10, 2, 2, 10, 4, 6, 4, 3, 2 15 39 2 1121
2011 ITiCSE 2011 (Guido Rößling, Thomas L. Naps, Christian Spannagel) 7, 9, 2, 4, 5, 4, 9, 1, 8, 12, 9, 8 64 324 8 2971
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1992 local web  Design Experiments (Ann L. Brown) 5, 4, 10, 6, 3, 2, 6, 4, 2, 6, 4, 3 37 12 3 701
2000 local  Who’s Wired and Who’s Not (Henry Becker) 2, 2, 7, 4, 1, 4, 7, 4, 1, 7, 2, 2 6 6 2 872
2009 local web  Scratch: Programming for All (Mitchel Resnick, John Maloney, Andrés Monroy-Hernández, Natalie Rusk, Evelyn Eastmond, Karen Brennan, Amon Millner, Eric Rosenbaum, Jay Silver, Brian Silverman, Yasmin B. Kafai) 6, 30, 2, 2, 1, 6, 12, 4, 3, 9, 6, 6 88 28 6 1050
2010 local web  Scalable game design and the development of a checklist for getting computational thinking into public schools (Alexander Repenning, David Webb, Andri Ioannidou) 2, 9, 7, 3, 1, 1, 9, 5, 3, 6, 4, 4 11 14 4 603
2011 Combining multiple pedagogies to boost learning and enthusiasm (Lori L. Pollock, Terry Harvey) 2 2 0 0

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Proto-computational Thinking: The Uncomfortable Underpinnings: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 574 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.