State of Computer Science Education Research in SwitzerlandReport of the WiPSCE’22 workshop in Morschach, November 2nd, 2022
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Zusammenfassungen
On November 2nd, 2022, 27 Computer Science (CS) education researchers from all language regions in Switzerland met for an exchange of ideas regarding the current situation in computing education research in Switzerland.
After an introduction by Rolf Ingold about the Hasler Foundation’s principles and goals,
the workshop leaders presented a brief analysis of the situation of CS education research in Switzerland (which lags behind in some international comparisons) and of
participants’ responses to the pre-workshop survey, which revealed a broad range of
perceived challenges and opportunities for CS education research. The participants’
analysis of their situation reflected also some of the main statements in the conjectures
of the Hasler Foundation.
Von Engin Bumbacher, Mareen Grillenberger, Alexander Repenning im Text State of Computer Science Education Research in Switzerland (2022) Dieser Text erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , SchweizSwitzerland |
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule, LehrerIn, Schule, Unterricht |
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Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser Text einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.