/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

International Conference on Computational Thinking Education

Hong-Kong, 13.-15.07.2017
Siu Cheung Kong, Josh Sheldon, Robert Kwok-yiu Li ,    
Thumbnail des PDFs
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

International Conference on Computational Thinking Education 2017 (CTE2017) is the first international conference organized by CoolThink@JC, created and funded by The Hong Kong Jockey Club Charities Trust, and co-created by The Education University of Hong Kong, Massachusetts Institute of Technology, and City University of Hong Kong.
CoolThink@JC strives to inspire students to apply digital creativity in their daily lives and prepare them to tackle future challenges in any fields. Computational thinking (CT) is considered as an indispensable capability to empower students to move beyond mere technology consumption and into problem-solving, creation and innovation. This 4-year initiative educated over 16,500 upper primary students at 32 schools on computational thinking through coding education. Moreover, through intensive professional training, the Initiative develops the teaching capacity of 100 local teachers and helps them master the coding and computational thinking pedagogy. Over time the project teams target to affect greater change by sharing insights and curricular materials with policymakers and educators in Hong Kong.
“Computational Thinking Education” is the main theme of CTE2017 which aims to keep abreast of the latest development of how to facilitate students’ CT abilities, and disseminate findings and outcomes on the implementation of CT development in school education. It comprises keynote and invited speeches by internationally renowned scholars, panel discussions, academic paper presentation, booth exhibition on STEM/Coding products and solutions, and student and teacher poster presentation and demonstration.
Von Klappentext im Konferenz-Band International Conference on Computational Thinking Education (2017)

iconKapitel Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

iconDieser Konferenz-Band erwähnt...


Personen
KB IB clear
John Ainley, Ashok R. Basawapatna, Vicki E. Bennett, Julian Fraillon, Tim Friedman, Eveline Gebhardt, Andri Ioannidou, Kyu Han Koh, Karl R. Popper, Alexander Repenning, Wolfram Schulz, Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung), computational thinkingcomputational thinking, ICILS, Informatikcomputer science, Informationskompetenzinformation literacy, Innovationinnovation, Kreativitätcreativity, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1994  Alles Leben ist Problemlösen (Karl R. Popper) 5, 2, 6, 4, 6, 2, 2, 5, 4, 4, 1, 561959325
2013    International Computer and Information Literacy Study (Julian Fraillon, Wolfram Schulz, John Ainley) 14, 3, 6, 5, 5, 4, 3, 3, 7, 4, 4, 818188206
2014    Preparing for Life in a Digital Age (Julian Fraillon, John Ainley, Wolfram Schulz, Tim Friedman, Eveline Gebhardt) 9, 14, 7, 6, 5, 2, 2, 5, 5, 5, 3, 735537306
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2006    Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 6, 14, 8, 22, 12, 16, 16, 15, 6, 6, 3, 13662113526
2011    Computational Thinking Patterns ( Andri Ioannidou, Vicki E. Bennett, Alexander Repenning, Kyu Han Koh, Ashok R. Basawapatna) 6, 8, 8, 6, 5, 5, 3, 5, 4, 4, 5, 88328142

iconDieser Konferenz-Band erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
LehrerIn, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW International Conference on Computational Thinking Education: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 6434 kByte; WWW: Link OK 2018-05-11)
LokalAssessing Students’ Computational Thinking in a Learning by Modeling Environment: Kapitel als Volltext (lokal: PDF, 201 kByte)
LokalComputational Thinking as a Key Competence: Kapitel als Volltext (lokal: PDF, 123 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und Dieser Konferenz-Band

Beat hat Dieser Konferenz-Band während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.