International Conference on Computational Thinking EducationHong-Kong, 13.-15.07.2017
|
![]() |

Zusammenfassungen
CoolThink@JC strives to inspire students to apply digital creativity in their daily lives and prepare them to tackle future challenges in any fields. Computational thinking (CT) is considered as an indispensable capability to empower students to move beyond mere technology consumption and into problem-solving, creation and innovation. This 4-year initiative educated over 16,500 upper primary students at 32 schools on computational thinking through coding education. Moreover, through intensive professional training, the Initiative develops the teaching capacity of 100 local teachers and helps them master the coding and computational thinking pedagogy. Over time the project teams target to affect greater change by sharing insights and curricular materials with policymakers and educators in Hong Kong.
“Computational Thinking Education” is the main theme of CTE2017 which aims to keep abreast of the latest development of how to facilitate students’ CT abilities, and disseminate findings and outcomes on the implementation of CT development in school education. It comprises keynote and invited speeches by internationally renowned scholars, panel discussions, academic paper presentation, booth exhibition on STEM/Coding products and solutions, and student and teacher poster presentation and demonstration.
Kapitel 
- Assessing Students’ Computational Thinking in a Learning by Modeling Environment (Seite 11 - 16) (Ningyu Zhang, Gautam Biswas)
- Computational Thinking as a Key Competence - a Research Concept (Seite 103 - 106) (Amelie Labusch, Birgit Eickelmann)
Dieser Konferenz-Band erwähnt...
![]() Personen KB IB clear | John Ainley, Ashok R. Basawapatna, Vicki E. Bennett, Julian Fraillon, Tim Friedman, Eveline Gebhardt, Andri Ioannidou, Kyu Han Koh, Karl R. Popper, Alexander Repenning, Wolfram Schulz, Jeannette M. Wing | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung), computational thinkingcomputational thinking, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieser Konferenz-Band erwähnt nicht... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik), LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | Assessing Students’ Computational Thinking in a Learning by Modeling Environment: Kapitel als Volltext (![]() ![]() |
![]() | Computational Thinking as a Key Competence: Kapitel als Volltext (![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und Dieser Konferenz-Band
Beat hat Dieser Konferenz-Band während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.
Biblionetz-History 
Falls Ihnen diese Seite gefallen hat
Webtechnisches
Inbound: 000003
Outbound: 000017
Besucher(01.19): 000001 *
Besucher Total : 000058 *
Erster Eintrag:06.08.2017
Letzter Eintrag:13.11.2017
HTML-File: 07.02.2019
(c) beat.doebe.li 1996-2019 Dies ist eine Seite aus Beats Biblionetz (https://beat.doebe.li/bibliothek/)
Mail: bibliothekar@doebe.li Die offizielle und stabile Adresse lautet https://beat.doebe.li/bibliothek/b06521.html
Beats Biblionetz ist Teilnehmer des Partnerprogramms von Amazon Europe S.à.r.l.
Beat Döbeli Honegger ist bei Google+
*(ohne Suchmaschinen und ohne Proxy-Verluste)