Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Abstracts
Researchers have hypothesized strong connections between Computational Thinking (CT) practices and STEM learning. However, there is a lack of consensus on what constitutes an adequate set of CT knowledge and skills. In this paper, we present an initial framework for evaluating students’ CT learning. We introduce the primary CT concepts and practices that students can learn and apply in a learning by modeling environment. Our overall goal is to develop assessments that study the synergy between STEM and CT concepts in K-12 curricula. Towards this end, we discuss the results from a teacher-led classroom study we conducted on STEM- and CT-learning in our CTSiM environment.
Assessing Students’ Computational Thinking in a Learning by Modeling Environment: Kapitel als Volltext (: , 201 kByte)
Search at other places
Beat and dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.