Learning Computational Thinking in Secondary School (Year 8) in Germany in International Comparison: Results from ICILS 2018Zu finden in: Teaching Coding in K-12 Schools (Seite 319 bis 329), 2023
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Zusammenfassungen
Computational thinking (CT) has become increasingly important in recent years as a key competence of the twenty-first century. Referring to this development, this chapter presents research on learning and teaching of computational thinking in secondary school (grade 8) based on representative student and teacher data from the International Computer and Information Literacy Study 2018 (ICILS 2018). The research has a focus on student’s competences in computational thinking and aspects of problem-solving, mainly in Germany, but is also enriched with results in international comparison for contextualization. Besides Germany, the topic was investigated for the Republic of Korea, Denmark, the USA and Luxembourg to what extent differences in students’ competences in computational thinking can be explained by the computational thinking-related skills taught in school, considering students’ social and migration background and gender.
Von Amelie Labusch, Birgit Eickelmann im Buch Teaching Coding in K-12 Schools (2023) im Text Learning Computational Thinking in Secondary School (Year 8) in Germany in International Comparison: Results from ICILS 2018 Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
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Learning Computational Thinking in Secondary School (Year 8) in Germany in International Comparison: Results from ICILS 2018: Artikel als Volltext @ Springer (: , 426 kByte; : ) |
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Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.