/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Solving Everyday Challenges in a Computational Way of Thinking

Zu finden in: Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (Seite 180 bis 191), 2017 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools: Focus on Learning ProgrammingOver a decade, computational thinking (CT) has been in the focus of educators and researchers in computer science. During this period of time, the term has been developed in different ways, reaching from a fundamental idea for finding a definition what problem-solving in computer science is about to a very particular view that CT is a required skill to code software applications. This paper presents results of the Fulbright project coThink - Computational Thinking carried out at the Missouri State University in Springfield, MO, USA which was based on the research question: How can CT be utilized with computer science algorithms for challenging real-life situations? As a result of a literature review, a CT five-step problem-solving process aimed at improving students´ awareness to handle everyday life situations was identified. It was further integrated in classroom lessons, where it was applied at four student groups and evaluated mixing qualitative (analysis of worksheets) and quantitative methods (questionnaire) at a sample size of n = 75. Results showed that students frequently discovered a good approximation to solve real-life challenges following computer science algorithms but we also came to the conclusion to revise our problem-solving process.
Von Bernhard Standl im Konferenz-Band Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (2017) im Text Solving Everyday Challenges in a Computational Way of Thinking

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Catharine Brand , Brian Christian , Tom Griffiths , Susanne E. Hambrusch , John T. Korb , Chris Mayfield , Hilarie Nickerson , Seymour Papert , Alexander Repenning , Jeannette M. Wing , Aman Yadav , Ninger Zhou

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking , Informatikcomputer science , Informatik-Didaktikdidactics of computer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Informatikunterricht in der Schule
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 11, 19, 6, 5, 4, 7, 19, 8, 13, 12, 5, 18 343 47 18 5930
2011 SIGCSE 2011 (Thomas J. Cortina, Ellen Lowenfeld Walker, Laurie A. Smith King, David R. Musicant) 3, 8, 9, 1, 1, 1, 10, 3, 8, 3, 4, 1 32 312 1 399
2015 ICER 2015 (Brian Dorn, Judy Sheard, Quintin I. Cutts) 4, 6, 19, 3, 2, 3, 12, 4, 7, 10, 11, 6 57 225 6 655
2016 local  Algorithms to Live By (Brian Christian, Tom Griffiths) 2, 4, 6, 5, 1, 3, 10, 3, 2, 4, 4, 4 2 24 4 451
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web  Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 18, 29, 4, 3, 2, 6, 14, 5, 15, 11, 8, 18 192 21 18 1327
2011 local web  Introducing computational thinking in education courses (Aman Yadav, Ninger Zhou, Chris Mayfield, Susanne E. Hambrusch, John T. Korb) 7 4 0 0
2015 local web  Grounding Computational Thinking Skill Acquisition Through Contextualized Instruction (Hilarie Nickerson, Catharine Brand, Alexander Repenning) 1, 7, 11, 1, 1, 1, 6, 5, 2, 4, 3, 2 3 5 2 309

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Solving Everyday Challenges in a Computational Way of Thinking: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 1491 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.