/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Assessing Computational Thinking Across the Curriculum

Julie Mueller, Danielle Beckett, Eden Hennessey, Hasan Shodiev
Zu finden in: Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (Seite 251 bis 267), 2017    
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Computational thinking (CT) refers to a set of processes through which people arrive at solutions to problems using principles based in computer science. A CT approach to problem-solving is increasingly valuable in education and workplace settings as the economy grows more dependent on digital literacy. Given the importance of CT, it is essential to assess these skills. However, a reliable assessment tool is absent from the current literature. This chapter, therefore, defines CT across the Ontario (Canada) Elementary School curriculum in elementary classrooms and addresses the need for effective instructional strategies and assessment of CT-related problem-solving abilities. Finally, we establish where CT concepts and skills already exist or are missing from the curriculum and suggest a workable tool to assess CT based on existing literature.

Von Julie Mueller, Danielle Beckett, Eden Hennessey, Hasan Shodiev im Buch Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (2017) im Text Assessing Computational Thinking Across the Curriculum

iconDieses Kapitel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Esther Care, Patrick Griffin, John Hattie, Andri Ioannidou, Barry McGaw, Alexander Repenning, David Webb, Jeannette M. Wing

Fragen
KB IB clear
Wie lassen sich Computerprogramme bewerten/benoten?

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2011   Assessment and Teaching of 21st Century Skills (Patrick Griffin, Barry McGaw, Esther Care) 4, 5, 4, 2, 4, 2, 10, 6, 16, 2, 4, 910449329
2012  Visible Learning for Teachers (John Hattie) 2, 7, 1, 1, 2, 3, 8, 7, 16, 4, 4, 418154197
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2006    Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 5, 4, 1, 6, 3, 3, 8, 6, 14, 8, 22, 12622112451
2010    Scalable game design and the development of a checklist for getting computational thinking into public schools (Alexander Repenning, David Webb, Andri Ioannidou) 2, 2, 2, 5, 3, 4, 8, 5, 6, 3, 3, 48144158

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Assessing Computational Thinking Across the Curriculum: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 292 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 15
Webzugriffe auf dieses Kapitel 1810143
20172018