Assessing Computational Thinking Across the CurriculumJulie Mueller, Danielle Beckett, Eden Hennessey, Hasan Shodiev
Zu finden in: Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (Seite 251 bis 267), 2017
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Zusammenfassungen
Computational thinking (CT) refers to a set of processes through which people arrive at solutions to problems using principles based in computer science. A CT approach to problem-solving is increasingly valuable in education and workplace settings as the economy grows more dependent on digital literacy. Given the importance of CT, it is essential to assess these skills. However, a reliable assessment tool is absent from the current literature. This chapter, therefore, defines CT across the Ontario (Canada) Elementary School curriculum in elementary classrooms and addresses the need for effective instructional strategies and assessment of CT-related problem-solving abilities. Finally, we establish where CT concepts and skills already exist or are missing from the curriculum and suggest a workable tool to assess CT based on existing literature.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Esther Care , Patrick Griffin , John Hattie , Andri Ioannidou , Barry McGaw , Alexander Repenning , David Webb , Jeannette M. Wing | |||||||||||||||||||||||||||
Fragen KB IB clear | Wie lassen sich Computerprogramme bewerten/benoten? | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | computational thinkingcomputational thinking , Curriculum / Lehrplancurriculum | |||||||||||||||||||||||||||
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Nicht erwähnte Begriffe | Lehrplan 21 |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.