Beats Biblionetz - Bücher

/ en / Traditional / help

Assessment and Teaching of 21st Century Skills

Patrick Griffin, Barry McGaw, Esther Care , local secure 
Buchcover

iconZusammenfassungen

Rapid - and seemingly accelerating - changes in the economies of developed nations are having a proportional effect on the skill sets required of workers in many new jobs. Work environments are often technology-heavy, while problems are frequently ill-defined and tackled by multidisciplinary teams. This book contains insights based on research conducted as part of a major international project supported by Cisco, Intel and Microsoft. It faces these new working environments head-on, delineating new ways of thinking about '˜21st-century' skills and including operational definitions of those skills. The authors focus too on fresh approaches to educational assessment, and present methodological and technological solutions to the barriers that hinder ICT-based assessments of these skills, whether in large-scale surveys or classrooms. Equally committed to defining its terms and providing practical solutions, and including international perspectives and comparative evaluations of assessment methodology and policy, this volume tackles an issue at the top of most educationalists´ agendas.
Von Klappentext im Buch Assessment and Teaching of 21st Century Skills (2011)

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

icondieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Chris Anderson, Daniel Bell, Carl Bereiter, Curtis J. Bonk, Manuel Castells, Allan Collins, Richard Dawkins, Peter Drucker, J. P. Gee, Richard Halverson, Henry Jenkins, Robert B. Kozma, L. B. Resnick, R. Keith Sawyer, Lew Semjonowitsch Vygotsky

Fragen
KB IB clear
Welche Ausbildung wird in der Informationsgesellschaft benötigt?

Begriffe
KB IB clear
Agrargesellschaft, Computercomputer, Computerspielecomputer game, Denkenthinking, Digitalisierung, ICT literacyICT literacy, Industriegesellschaftindustrial age, Informationinformation, Informationsgesellschaftinformation society, Informationskompetenzinformation literacy, Innovationinnovation, Kommunikationcommunication, Kreativitätcreativity, Lernenlearning, Lernen zu Lernenlearning to learn, Problemlösefähigkeitproblem solving skills, Schuleschool, scientific literacyscientific literacy, Technologietechnology
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1930Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 8, 7, 11, 14, 5, 12, 11, 5, 5, 7, 6, 1014818101698
1969The Age of Discontinuity (Peter Drucker) 23000
1973Die nachindustrielle Gesellschaft (Daniel Bell) 9000
1985  local secure Innovation and Entrepreneurship (Peter Drucker) 2, 1, 3, 4, 1, 2, 3, 2, 2, 2, 1, 49114682
1988 local secure The blind Watchmaker (Richard Dawkins) 7, 5, 4, 2, 3, 5, 7, 4, 4, 4, 4, 819481124
1989Knowing, Learning, and Instruction (L. B. Resnick) 4, 3, 7, 4, 4, 5, 6, 1, 2, 5, 2, 91191291843
1996 local secure Der Aufstieg der Netzwerkgesellschaft (Manuel Castells) 8, 4, 9, 9, 6, 12, 12, 8, 8, 7, 4, 834628400
2002Education and Mind in the Knowledge Age (Carl Bereiter) 7, 4, 1, 4, 3, 7, 2, 2, 5, 4, 4, 21552783
2003Technology, Innovation, and Educational Change (Robert B. Kozma) 27000
2003  What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy (J. P. Gee) 5, 1, 8, 5, 2, 3, 11, 3, 1, 1, 5, 433124734
2006 local secure The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) 5, 3, 6, 10, 5, 10, 13, 7, 3, 12, 20, 11526411774
2006The Long Tail (Chris Anderson) 3, 2, 5, 7, 5, 9, 12, 3, 5, 13, 10, 715347294
2006 local secure Convergence Culture (Henry Jenkins) 1, 8, 1, 7, 2, 4, 5, 11, 3, 4, 2, 53735348
2009 local secure The World Is Open (Curtis J. Bonk) 3, 2, 1, 3, 1, 1, 3, 6, 2, 1, 2, 6436196
2009  Rethinking Education in the Age of Technology (Allan Collins, Richard Halverson) 2, 1, 8, 7, 7, 8, 21, 5, 6, 8, 9, 921429503

icondieses Buch  erwähnt nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
LehrerIn, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

icon13 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Buchcover

Oversold and Underused

Computers in the Classroom

(Larry Cuban) (2001) local secure 

Technology, Innovation, and Educational Change

A Global Perspective

(Robert B. Kozma) (2003)
Buchcover

International Computer and Information Literacy Study

Assessment Framework

(Julian Fraillon, Wolfram Schulz, John Ainley) (2013) local secure web 
Buchcover

Digital Competence in Practice

An Analysis of Frameworks

(Anusca Ferrari) (2012) local secure web 

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAssessment and Teaching of 21st Century Skills: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 30833 kByte)
LokalDefining Twenty-First Century Skills: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 372 kByte)
LokalNew Assessments and Environments for Knowledge Building: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 578 kByte)
LokalPerspectives on Methodological Issues: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 983 kByte)
LokalPolicy Frameworks for New Assessments: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 652 kByte)
LokalTechnological Issues for Computer-Based Assessment: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 648 kByte)
LokalThe Changing Role of Education and Schools: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 185 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf).

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.