Zusammenfassungen
Primary teachers need to incorporate the use of computers in their daily lesson plans, but how can this be done most effectively to promote learning skills in the classroom? In this fascinating book, Lyn Dawes and Rupert Wegerif outline a strategy for enhancing the effectiveness of computers for teaching and learning with an emphasis on: * raising pupil achievement in the core subject areas* developing collaborative learning in small groups* using group discussions as a way of improving general communication, as well as thinking and reasoning skills. The approach is to use computers as a support for collaborative learning in small groups and this book presents ways to prepare pupils for talking, learning and thinking together around computers. Excerpts from pupils' discussions illustrate the main issues and guidance on lesson planning and developing and choosing appropriate software is also provided. Thinking and Learning with ICT will be a valuable resource for primary teachers and student teachers.
Von Klappentext im Buch Thinking and Learning with ICT (2004) Dieses Buch erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , Denkenthinking , LehrerInteacher , Lernenlearning , Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school , Schuleschool |
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
5 Erwähnungen
- Literature Review in Thinking Skills, Technology and Learning - Futurelab Report 2 (Rupert Wegerif)
- Mind Expanding - Teaching For Thinking And Creativity In Primary Education (Rupert Wegerif) (2010)
- Assessment and Teaching of 21st Century Skills (Patrick Griffin, Barry McGaw, Esther Care) (2011)
- 2. Defining Twenty-First Century Skills (Marilyn Binkley, Ola Erstad, Joan Herman, Senta Raizen, Martin Ripley, May Miller-Ricci, Mike Rumble)
- International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 6 (2011)
- Wiki-supported collaborative learning in primary education - How a dialogic space is created for thinking together (Manoli Pifarré, Judith Kleine Staarman) (2011)
- Der Wiki-Weg des Lernens - Gestalten und Begleiten von Lernprozessen mit digitalen Kollaborationswerkzeugen (Michele Notari, Beat Döbeli Honegger) (2013)
- 10. Die Verwendung eines Wikis zur Förderung kollaborativer Lernprozesse in der Grundschule (Manoli Pifarré) (2013)
Co-zitierte Bücher
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat dieses Buch einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.