International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 6
Kapitel
- CSCL in Asia (Seite 1 - 7) (Gerry Stahl, Friedrich W. Hesse) (2011)
- The Singapore experience - Synergy of national policy, classroom practice and design research (Seite 9 - 37) (Chee-Kit Looi, Hyo-Jeong So, Yancy Toh, Wenli Chen) (2011)
- Temporality matters - Advancing a method for analyzing problem-solving processes in a computer-supported collaborative environment (Seite 39 - 56) (Manu Kapur) (2011)
- Learning the physics of electricity - A qualitative analysis of collaborative processes involved in productive failure (Seite 57 - 73) (Suneeta A. Pathak, Beaumie Kim, Michael J. Jacobson, BaoHui Zhang) (2011)
- Exploring e-learners' perceptions of net-based peer-reviewed English writing (Seite 75 - 91) (Zi-gang Ge) (2011)
- The logic of wikis - The possibilities of the Web 2.0 classroom (Seite 93 - 112) (Michael Glassman, Min Ju Kang) (2011)
- Perspective taking and synchronous argumentation for learning the day/night cycle (Seite 113 - 138) (Baruch B. Schwarz, Yaron Schur, Haim Pensso, Naama Tayer) (2011)
- Bridging research and practice - Implementing and sustaining knowledge building in Hong Kong classrooms (Seite 147 - 186) (Carol K. K. Chan) (2011)
- Wiki-supported collaborative learning in primary education - How a dialogic space is created for thinking together (Seite 187 - 205) (Manoli Pifarré, Judith Kleine Staarman) (2011)
- An information processing perspective on divergence and convergence in collaborative learning (Seite 207 - 221) (Robert L. Jorczak) (2011)
- Comparing the effects of representational tools in collaborative and individual inquiry learning (Seite 223 - 251) (Bas Kollöffel, Tessa H. S. Eysink, Ton de Jong) (2011)
- A multimodal approach to coding discourse - Collaboration, distributed cognition, and geometric reasoning (Seite 253 - 278) (Michael A. Evans, Eliot Feenstra, Emily Ryon, David McNeill) (2011)
- Designing automated adaptive support to improve student helping behaviors in a peer tutoring activity (Seite 279 - 306) (Erin Walker, Nikol Rummel, Kenneth R. Koedinger) (2011)
- CSCL for intellectually disabled pupils - Stimulating interaction by using a floor control mechanism (Seite 307 - 321) (Ulrike Creß, Katrin Wodzicki, Martina Bientzle, Andreas Lingnau) (2011)
Dieses Journal erwähnt ...
Personen KB IB clear | Jerry Andriessen , Hans Christian Arnseth , M. J. Baker , Albert-László Barabási , Gregory Bateson , Carl Bereiter , Tim Berners-Lee , Amy Bruckman , Joseph T. Chao , Ulrike Creß , Lyn Dawes , John Dewey , Mark Fischetti , Andrea Forte , Joachim Kimmerle , Thomas S. Kuhn , Sten Ludvigsen , Andreas Lund , Kevin R. Parker , E. Raymond , Howard Rheingold , Marlene Scardamalia , Peter Scrimshaw , Ole Smordal , Dan Suthers , Lew Semjonowitsch Vygotsky , Rupert Wegerif , Steeve Wheeler , Dawn Wheeler , Peter Yeomans , Joyce Yukawa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Deduktion , Hochschulehigher education institution , HyperlinkHyperlink , Hypertexthypertext , Induktion , Innovationinnovation , Internetinternet , Lernenlearning , Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school , Reggio-PädagogikReggio approach , Schuleschool , Semantic Websemantic web , WebCT , Weblogsblogging , WebQuest , Wikiwiki , Wiki in educationWiki in education | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Journal erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Blackboard, Digitalisierung, Kinder, LehrerIn, RDF, RSS, Universität, Unterricht, Weblogs in education, Wikipedia |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
7 Erwähnungen
- International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) (2009)
- 1. Implications of the Information and Knowledge Society for Education (Ronald E. Anderson)
- Der Wiki-Weg des Lernens - Gestalten und Begleiten von Lernprozessen mit digitalen Kollaborationswerkzeugen (Michele Notari, Beat Döbeli Honegger) (2013)
- 10. Die Verwendung eines Wikis zur Förderung kollaborativer Lernprozesse in der Grundschule (Manoli Pifarré) (2013)
- 11. Verwendung von Wikis zum kollaborativen Lernen in Grundschulen (Samuel Kai Wah) (2013)
- Learner-Centered Design of Computing Education - Research on Computing for Everyone (Mark Guzdial) (2015)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 11. Developing Scientific Inquiry in Technology-Enhanced Learning Environments (Carol K. K. Chan, Yuqin Yang)
- Lernen mit Bildungstechnologien - Praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien (Helmut M. Niegemann, Armin Weinberger) (2019)
- 20. Computer-unterstützte kooperative Lernszenarien (Armin Weinberger, Christian Hartmann, Lara Johanna Schmitt, Nikol Rummel)
- 29. Kooperationsskripts beim technologieunterstützten Lernen (Katharina Kiemer, Christina Wekerle, Ingo Kollar)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
The logic of wikis: Artikel als Volltext (: , 200 kByte) | |
Wiki-supported collaborative learning in primary education: Artikel als Volltext (: , 560 kByte) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Journal
Beat hat dieses Journal während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.