/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The logic of wikis

The possibilities of the Web 2.0 classroom
Michael Glassman, Min Ju Kang
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The emergence of Web 2.0 and some of its ascendant tools such as blogs and wikis have the potential to dramatically change education, both in how we conceptualize and operationalize processes and strategies. We argue in this paper that it is a change that has been over a century in coming. The promise of the Web 2.0 is similar to ideas proposed by Pragmatists such as Charles Peirce and John Dewey. Peirce proposed the logic of abduction as critical for the types of unique/progressive thinking that leads to creative problem solving and/or discovery. While logic based in deduction offers outcomes with certainty, logic based in abduction offers potentially valuable insights. Dewey tried to implement progressive education in the classrooms. Dewey’s ideas, while influential, were often misunderstood, or considered too idealistic and/or unworkable in the traditional classrooms. Logics based in abduction required that different major premises and hypotheses for problem solving be held simultaneously and over time. This type of scenario is often times difficult if not impossible in education based on direct interactions. Hypertext, especially as capture through emerging tools of Web 2.0, may offer the technologies that enable the type of information based networks within the education process that promote abduction and the democratic classroom as Dewey envisioned.
Von Michael Glassman, Min Ju Kang im Text The logic of wikis (2011)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Albert-László Barabási , Gregory Bateson , Carl Bereiter , Tim Berners-Lee , Amy Bruckman , Ulrike Creß , John Dewey , Mark Fischetti , Andrea Forte , Joachim Kimmerle , Thomas S. Kuhn , E. Raymond , Howard Rheingold , Marlene Scardamalia

Begriffe
KB IB clear
Deduktion , HyperlinkHyperlink , Hypertexthypertext , Induktion , Innovationinnovation , Internetinternet , Reggio-PädagogikReggio approach , Semantic Websemantic web , WebCT , Weblogsblogging , Wikiwiki , Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
Die menschliche Natur (John Dewey) 3, 4, 7, 5, 2, 6, 6, 5, 1, 7, 5, 4 2 4 4 1123
1916 local  Demokratie und Erziehung (John Dewey) 3, 2, 5, 5, 3, 6, 9, 2, 2, 12, 3, 5 45 6 5 1910
1962  local  Die Struktur wissenschaftlicher Revolutionen (Thomas S. Kuhn) 3, 2, 4, 5, 6, 9, 2, 1, 2, 16, 3, 9 159 18 9 9995
1972  local  Ökologie des Geistes (Gregory Bateson) 12, 12, 5, 10, 21, 3, 2, 4, 5, 20, 4, 13 223 214 13 18723
1979  local  Geist und Natur (Gregory Bateson) 5, 5, 5, 5, 5, 13, 1, 2, 3, 20, 4, 15 41 105 15 11986
1999 local  The Cathedral and the Bazaar (E. Raymond) 5, 3, 4, 6, 12, 1, 1, 1, 2, 9, 3, 1 28 22 1 572
1999 local  Weaving the Web (Tim Berners-Lee, Mark Fischetti) 6, 7, 4, 8, 8, 14, 2, 1, 4, 11, 3, 5 27 4 5 1208
2002 local  Linked (Albert-László Barabási) 1, 3, 3, 4, 8, 2, 1, 1, 7, 5, 3, 5 15 6 5 636
2002 local  Smart Mobs (Howard Rheingold) 6, 3, 5, 9, 10, 4, 1, 1, 3, 8, 3, 8 34 65 8 2718
2006 local  The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) 3, 3, 6, 5, 3, 5, 13, 3, 4, 14, 2, 9 80 71 9 1221
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 Knowledge Building: Theory, Pedagogy, and Technology (Marlene Scardamalia, Carl Bereiter) 12 0 0 0
2008 local web  A systemic and cognitive view on collaborative knowledge building with wikis (Ulrike Creß, Joachim Kimmerle) 1, 4, 7, 4, 6, 7, 10, 1, 5, 9, 3, 5 15 36 5 968
2010 local web  Writing, Citing, and Participatory Media (Andrea Forte, Amy Bruckman) 4, 1, 4, 5, 4, 9, 7, 3, 5, 7, 3, 4 3 21 4 622

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Blackboard, RDF, Weblogs in education, Wikipedia

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

The logic of wikis: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 200 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.