Arguing to LearnConfronting Cognitions in Computer-Supported Collaborative Learning Environments
|
Diese Seite wurde seit 10 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Arguing to Learn: Confronting Cognitions in Computer-Supported Collaborative Learning Environments focuses on how new pedagogical scenarios, task environments and communication tools within Computer-Supported Collaborative Learning (CSCL) environments can favour collaborative and productive confrontations of ideas, evidence, arguments and explanations, or arguing to learn.This book is the first that has assembled the work of internationally renowned scholars on argumentation-related CSCL research. All chapters present in-depth analyses of the processes by which the interactive confrontation of cognitions can lead to collaborative learning, on the basis of a wide variety of theoretical models, empirical data and Internet-based tools.
Von Klappentext im Buch Arguing to Learn (2003) Dieses Buch erwähnt ...
Zitationsgraph
3 Erwähnungen
- The pedagogical challenges to collaborative technologies (Diana Laurillard) (2009)
- Learning to Solve Problems - A Handbook for Designing Problem-Solving Learning Environments (David H. Jonassen) (2010)
- International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 6 (2011)
- Wiki-supported collaborative learning in primary education - How a dialogic space is created for thinking together (Manoli Pifarré, Judith Kleine Staarman) (2011)
Co-zitierte Bücher
Standorte
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er dieses Buch ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.