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Beats Biblionetz - Texte

Literature Review in Thinking Skills, Technology and Learning

Futurelab Report 2

iconZusammenfassungen

The review examines the role of technology in supporting the teaching of thinking skills, summarising research into the use of technology as a ‘mind tool’, as a tutor and for developing collaboration and communication. It addresses questions fundamental to our understanding of the topic. Do thinking skills exist? Are they individual or social? What can brain studies tell us? What is the evidence for teaching thinking skills?
Von Klappentext im Text Literature Review in Thinking Skills, Technology and Learning
The purpose of this report is:
  • to clarify what is meant by thinking skills and their relationship to technology
  • to identify the role of ICT in promoting thinking skills
  • to produce guidelines for the development of digital learning resources to support the teaching and learning of thinking skills
  • to evaluate the general direction of research in this area and how this should inform educational practice.
Von Klappentext im Text Literature Review in Thinking Skills, Technology and Learning
The use of new technologies is often linked to the development of thinking skills or ‘higher order thinking’. This review will explore some of the claims that have been made in this area and summarise the useful findings that emerge from research. There is a range of different approaches to understanding thinking skills and learning, each one of which has an impact on how the relationship between thinking skills and technology is conceptualised. The first part of the review explores the literature about teaching thinking skills and their relationship to technology. The second part focuses more on technology, exploring claims that have been made about the relationship of information and communications technologies to the development of thinking skills.
Von Klappentext im Text Literature Review in Thinking Skills, Technology and Learning

iconBemerkungen

Beats BibliothekarLeider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Lyn Dawes , Peter Scrimshaw , Rupert Wegerif

Begriffe
KB IB clear
Denkenthinking , ICTICT , Lernenlearning
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Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1997 local  Computers and Talk in the Primary Classroom (Rupert Wegerif, Peter Scrimshaw) 29, 6, 9, 7, 2, 2 7 11 2 55
2004 local  Thinking and Learning with ICT (Lyn Dawes, Rupert Wegerif) 32, 7, 9, 5, 3, 1 5 7 1 57

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Literature Review in Thinking Skills, Technology and Learning: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 355 kByte)

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iconBeat und dieser Text

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

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