Zusammenfassungen
The review examines the role of technology in supporting the teaching of thinking skills, summarising research into the use of technology as a ‘mind tool’, as a tutor and for developing collaboration and communication. It addresses questions fundamental to our understanding of the topic. Do thinking skills exist? Are they individual or social? What can brain studies tell us? What is the evidence for teaching thinking skills?
Von Klappentext im Text Literature Review in Thinking Skills, Technology and Learning The purpose of this report is:
Von Klappentext im Text Literature Review in Thinking Skills, Technology and Learning - to clarify what is meant by thinking skills and their relationship to technology
- to identify the role of ICT in promoting thinking skills
- to produce guidelines for the development of digital learning resources to support the teaching and learning of thinking skills
- to evaluate the general direction of research in this area and how this should inform educational practice.
The use of new technologies is often
linked to the development of thinking
skills or ‘higher order thinking’. This
review will explore some of the
claims that have been made in this
area and summarise the useful
findings that emerge from research.
There is a range of different
approaches to understanding thinking
skills and learning, each one of which
has an impact on how the
relationship between thinking skills
and technology is conceptualised.
The first part of the review explores
the literature about teaching thinking
skills and their relationship to
technology. The second part focuses
more on technology, exploring claims
that have been made about the
relationship of information and
communications technologies to the
development of thinking skills.
Von Klappentext im Text Literature Review in Thinking Skills, Technology and Learning Bemerkungen
Leider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Lyn Dawes , Peter Scrimshaw , Rupert Wegerif | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Denkenthinking , ICTICT , Lernenlearning | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Zitationsgraph
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.