Computational Thinking in Pre-vocational EducationA Focus on Coding Unplugged
|
![]() |
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This is a proof-of-concept study about the implementation of Computational Thinking (CT) in pre-vocational education (ages 14–16) in the Netherlands. This educational track emphasizes practical competences as a preparation for students’ professional future. For this reason, this study aims at connecting CT to relevant processes in a professional context. We conceptualized CT as a process of (re)formulating problems in such a way that it becomes possible to solve the problem with the help of computer technology. We used unplugged coding to illustrate CT concepts such as abstracting and algorithms. In co-creation with teachers in vocational education, two exemplary lesson series were developed, taught and evaluated with students (case 1, n = 11; case 2, n = 10) and teachers. Results show that students found the lessons attractive and relevant. Teachers found the lessons useful for the target group. The lessons learned from this study signify the importance of making CT concepts and skills explicit and of unambiguously connecting CT skills to examples of future professional practice. In addition, CT lessons should not be a one-time event in the curriculum.
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Informatik-Didaktik, Kinder, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | Computational Thinking in Pre-vocational Education: A Focus on Coding Unplugged: Artikel als Volltext @ Springer ( : , 452 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


computer science unplugged
LehrerIn
Schule




, 452 kByte;
)
Biblionetz-History