/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Scaling a Model of Teacher Professional Learning

Harnessing MOOCS to Recreate Deep Learning Conversations
Deirdre Butler, Margaret Leahy, Michael Hallissy, Mark Brown
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and ComputingThis paper describes the most recent phase of an innovative model of teacher professional learning that has evolved over a decade (2006 to 2016). Building on the experiences of implementing this face-to-face model, the paper reports on the most recent phase which attempts to harness the emergence of a 4th wave of online learning. The initiative involves the design and development of a Massive Open Online Course (MOOC) that potentially enables the massive scaling up of access to this already validated model of teacher professional learning designed to shift teachers’ pedagogical orientations through school focussed, job embedded teacher professional learning. The importance of maintaining key elements, threshold concepts and signature pedagogies in the design of MOOCs for teacher professional learning are discussed. The paper also explores some of the challenges and potential opportunities different MOOC delivery models offer for sustaining the types of collaboration, rich dialogue and ongoing reflection observed in earlier phases of the project.
Von Deirdre Butler, Margaret Leahy, Michael Hallissy, Mark Brown im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Scaling a Model of Teacher Professional Learning

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Marilyn Binkley , Ola Erstad , Joan Herman , Diana Laurillard , May Miller-Ricci , Senta Raizen , Martin Ripley , Mike Rumble , Gilly Salmon

Begriffe
KB IB clear
MOOCMassive Open Online Course
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1996 local  Rethinking University Teaching (Diana Laurillard) 4, 1, 1, 6, 4, 2, 7, 12, 4, 7, 3, 4 10 3 4 436
2000 local  E-Moderating (Gilly Salmon) 1, 8, 5, 3, 10, 10, 3, 1, 3, 7, 2, 4 29 4 4 1301
2011 local  Assessment and Teaching of 21st Century Skills (Patrick Griffin, Barry McGaw, Esther Care) 1, 7, 1, 4, 9, 11, 3, 1, 1, 4, 3, 7 27 66 7 783
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2011 local  Defining Twenty-First Century Skills (Marilyn Binkley, Ola Erstad, Joan Herman, Senta Raizen, Martin Ripley, May Miller-Ricci, Mike Rumble) 3, 6, 4, 4, 6, 11, 1, 2, 5, 6, 2, 2 8 21 2 584

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.