Scaling a Model of Teacher Professional LearningHarnessing MOOCS to Recreate Deep Learning Conversations
Deirdre Butler, Margaret Leahy, Michael Hallissy, Mark Brown
Zu finden in: Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Seite 149 bis 160), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper describes the most recent phase of an innovative model of teacher professional learning that has evolved over a decade (2006 to 2016). Building on the experiences of implementing this face-to-face model, the paper reports on the most recent phase which attempts to harness the emergence of a 4th wave of online learning. The initiative involves the design and development of a Massive Open Online Course (MOOC) that potentially enables the massive scaling up of access to this already validated model of teacher professional learning designed to shift teachers’ pedagogical orientations through school focussed, job embedded teacher professional learning. The importance of maintaining key elements, threshold concepts and signature pedagogies in the design of MOOCs for teacher professional learning are discussed. The paper also explores some of the challenges and potential opportunities different MOOC delivery models offer for sustaining the types of collaboration, rich dialogue and ongoing reflection observed in earlier phases of the project.
Von Deirdre Butler, Margaret Leahy, Michael Hallissy, Mark Brown im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Scaling a Model of Teacher Professional Learning Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Marilyn Binkley , Ola Erstad , Joan Herman , Diana Laurillard , May Miller-Ricci , Senta Raizen , Martin Ripley , Mike Rumble , Gilly Salmon | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | MOOCMassive Open Online Course | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Scaling a Model of Teacher Professional Learning – Harnessing MOOCS to Recreate Deep Learning Conversations: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 432 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.