Zusammenfassungen
The aim of this study is to determine how much various variables explain students'
computational thinking (CT) skills. Furthermore, it was aimed to produce a model that
explains and predicts the relations between computational thinking skills and various
variables. Study group consists of 156 students who were studying in 5e12. Class in 2015
e2016 academic year in different schools in Ankara. Relational screening model was used
in this research. Two different data collection instruments were used in this research. The
first one is “Personal Information Form”. The second one is “Computational Thinking Skills
Scale”. Structural Equation Model was used in data analysis so as to produce a model that
explains and predicts the relations between computational thinking skills and various
variables. According to research results, it was found that computational thinking skill was
highly predicted by variables, respectively; “thinking styles, academic success in mathematic
class, attitude against mathematic class”.
Von Hatice Yildiz Durak, Mustafa Saritepeci im Text Analysis of the relation between computational thinking skills and various variables with the structural equation model (2017) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Marilyn Binkley , Karen Brennan , Evelyn Eastmond , Ola Erstad , Idit Harel , Joan Herman , Yasmin B. Kafai , John Maloney , May Miller-Ricci , Amon Millner , Andrés Monroy-Hernández , Seymour Papert , Senta Raizen , Mitchel Resnick , Martin Ripley , Eric Rosenbaum , Mike Rumble , Natalie Rusk , Jay Silver , Brian Silverman , Jeannette M. Wing | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | computational thinkingcomputational thinking , Denkenthinking , Problemproblem , Schuleschool | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Unterricht |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
2 Erwähnungen
- Computerized adaptive assessment of understanding of programming concepts in primary school children (Sally A. M. Hogenboom, Felienne Hermans, Han L. J. Van der Maas) (2021)
- WIPSCE '24 (Tilman Michaeli, Sue Sentance, Nadine Bergner) (2024)
- Improvement of Computational Thinking skills through unplugged activities in Upper Secondary Education (Christian Andrés Benavides-Escola, Estefanía Martín-Barroso, María Zapata-Cáceres, Marcos Román-González) (2024)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Analysis of the relation between computational thinking skills and various variables with the structural equation model: Artikel als Volltext (: , 937 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-11-02) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.