A Model for Infusing Computational Thinking Skills at Teacher Colleges in a Developing Country
Zusammenfassungen
Current advances emphasize that young learners benefit from developing and applying computational thinking (CT) skills to solve problems in a variety of subjects, not limited to mathematics and science. Under this scenario, the inclusion of CT in primary and secondary education will not scale up if pre-service teachers do not actively acquire these skills during their formation. However, how this should be done is not clear. We propose an integration model to infuse CT skills at teacher colleges in Chile, which takes into account our previous work on the topic, as well as current standards, interests, and educational policies in Chile.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Cecilia Casanova , Paul Curzon , Mark Dorling , Diana Franklin , Jon Good , Sarah Gretter , Francisco J. Gutierrez , Alexandria K. Hansen , Danielle B. Harlow , Nancy Hitschfeld , Anna Lamprou , Tamika McLean , Adam McNicol , Peter W. McOwan , Laura R. Meagher , Nicola Plant , Alexander Repenning , Sue Sentance , Jocelyn Simmonds , Cecilia Sotomayor , David Weintrop , Aman Yadav | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | computational thinkingcomputational thinking , LehrerInteacher , Mathematikmathematics | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Schule, Unterricht |
Zitationsgraph
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
A Model for Infusing Computational Thinking Skills at Teacher Colleges in a Developing Country: Fulltext at the ACM Digital Library ( : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.