/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The Zones of Proximal Flow Tutorial

Designing Computational Thinking Cliffhangers
Publikationsdatum:
Zu finden in: SIGCSE 2019, 2019
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Alexander Repenning

The creation of computer science tutorials is becoming critically important as hundreds of millions of students each year get their first CS experience through self-directed online activities. Creating a "cliffhanger" activity, with high engagement during and motivation to continue learning post activity, is a balancing act. If tutorials provide too much detailed information, users may be able to follow instructions but can feel overwhelmed or bored. On the other hand, tutorials that do not sufficiently explain crucial steps risk frustrating users who might drop out of the activity. Zones of Proximal Flow (ZPF) tutorials are simple to create and provide a navigation structure of differentiated instruction allowing users to choose appropriate detail based on their self-assessed state of flow, from bored to anxious. Using Retention of Flow analysis, two Hour of Code game design tutorials were analyzed: a sophisticated online tutorial for the creation of Frogger, and a simple ZPF tutorial for the creation of Pac-Man. One hope was that the simple ZPF Pac-Man tutorial would not do much worse than the sophisticated Frogger tutorial, but surprisingly the ZPF Pac-Man tutorial significantly outperformed the Frogger tutorial in terms of student retention. The Pac-Man tutorial also displayed a high student motivation to continue programming past the end of differentiated instruction.

Von Ashok R. Basawapatna, Alexander Repenning, Mark Savignano im Konferenz-Band SIGCSE 2019 im Text The Zones of Proximal Flow Tutorial (2019)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Ashok R. Basawapatna , Catharine Brand , Nuno Gil Fonseca , Fred Gluck , Ryan Grover , Kyu Han Koh , Luís Macedo , António José Mendes , Susan Miller , Hilarie Nickerson , Ashok Ram Basawapatna , Alexander Repenning , Muyang Song , Lew Semjonowitsch Vygotsky , David C. Webb

Begriffe
KB IB clear
AgentCubes , AgentSheets , computational thinkingcomputational thinking , Informatikcomputer science , Zone of Proximal Development
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1930 local  Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 8, 2, 4, 8, 6, 5, 9, 180, 197, 131, 5, 3 1793932671
2015 SIGCSE 2015 (Adrienne Decker, Kurt Eiselt, Carl Alphonce, Jodi Tims) 18, 16, 13, 16, 17, 6, 6, 7, 4, 1, 1, 5 479233198
2016 Proceedings of the 11th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE 2016) (Jan Vahrenhold, Erik Barendsen) 1, 6, 1, 2, 2, 4, 3, 2, 6, 11, 3, 2 371492538
2017 SIGCSE 2017 (Michael E. Caspersen, Stephen H. Edwards, Tiffany Barnes, Daniel D. Garcia) 2, 2, 4, 1, 3, 5, 3, 5, 11, 10, 2, 2 357022555
2018 local web  SIGCSE 2018 (Tiffany Barnes, Daniel D. Garcia, Elizabeth K. Hawthorne, Manuel A. Pérez-Quiñones) 6, 11, 1, 5, 6, 7, 7, 4, 11, 16, 10, 2 3010572634
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2014 local  Beyond Minecraft (Alexander Repenning, David C. Webb, Catharine Brand, Fred Gluck, Ryan Grover, Susan Miller, Hilarie Nickerson, Muyang Song) 1, 3, 6, 1, 3, 5, 5, 2, 4, 6, 7, 2 3172451
2015 local web  Closing The Cyberlearning Loop (Ashok Ram Basawapatna, Alexander Repenning, Kyu Han Koh) 3700
2016 local web  Drops and Kinks (Alexander Repenning, Ashok R. Basawapatna) 2900
2017 local web  Employing Retention of Flow to Improve Online Tutorials (Ashok R. Basawapatna, Alexander Repenning) 1400
2018 local web  Supporting Differentiated Instruction in Programming Courses through Permanent Progress Monitoring (Nuno Gil Fonseca, Luís Macedo, António José Mendes) 1500

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW The Zones of Proximal Flow Tutorial: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 2485 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.