/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Modeling the learning progressions of computational thinking of primary grade students

Linda M. Seiter, Brendan Foreman
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2013 (Seite 59 bis 66), 2013
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

We introduce the Progression of Early Computational Thinking (PECT) Model, a framework for understanding and assessing computational thinking in the primary grades (Grades 1 to 6). The model synthesizes measurable evidence from student work with broader, more abstract coding design patterns, which are then mapped onto computational thinking concepts.

We present the results of a pilot-test study of the PECT Model in order to demonstrate its potential efficacy in detecting both differences in computational thinking among students of various ages as well as any clear overall progressions in increasing computational sophistication. Results of this sort are vital for establishing research-based and age-appropriate curricula for students in the primary grades, i.e., developing non-trivial, challenging but not overly daunting lesson plans that utilize the cognitive development stage of each grade level most effectively.

Von Linda M. Seiter, Brendan Foreman im Konferenz-Band ICER 2013 im Text Modeling the learning progressions of computational thinking of primary grade students (2013)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Owen L. Astrachan , Tiffany Barnes , Karen Brennan , Gail Chapman , Evelyn Eastmond , Erich Gamma , Daniel D. Garcia , Joanna Goode , Richard Helm , Ralph Johnson , Yasmin B. Kafai , Colleen M. Lewis , John Maloney , Amon Millner , Andrés Monroy-Hernández , Jody Paul , Mitchel Resnick , Eric Rosenbaum , Natalie Rusk , Jay Silver , Brian Silverman , Beth Simon , Larry Snyder , John Vlissides , Jeannette M. Wing
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1995  local  Design Patterns (Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides) 9, 4, 9, 5, 3, 1, 9, 2, 3, 7, 4, 4 46 13 4 4435
2009 SIGCSE 2010 (Gary Lewandowski, Steven A. Wolfman, Thomas J. Cortina, Ellen Lowenfeld Walker) 4, 3, 8, 13, 1, 2, 10, 2, 7, 5, 1, 4 36 364 4 483
2011 SIGCSE 2011 (Thomas J. Cortina, Ellen Lowenfeld Walker, Laurie A. Smith King, David R. Musicant) 3, 8, 9, 1, 1, 1, 10, 3, 8, 3, 4, 1 32 312 1 399
2014 SIGCSE 2014 (J. D. Dougherty, Kris Nagel, Adrienne Decker, Kurt Eiselt) 3, 9, 11, 4, 2, 3, 17, 2, 10, 9, 6, 7 55 591 7 585
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web  Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 18, 29, 4, 3, 2, 6, 14, 5, 15, 11, 8, 18 192 21 18 1327
2009 local web  Scratch: Programming for All (Mitchel Resnick, John Maloney, Andrés Monroy-Hernández, Natalie Rusk, Evelyn Eastmond, Karen Brennan, Amon Millner, Eric Rosenbaum, Jay Silver, Brian Silverman, Yasmin B. Kafai) 6, 30, 2, 2, 1, 6, 12, 4, 3, 9, 6, 6 88 28 6 1050
2010 local web  How programming environment shapes perception, learning and goals (Colleen M. Lewis) 7, 14, 4, 1, 1, 1, 8, 3, 4, 3, 2, 3 21 10 3 434
2011 local web  CS principles (Owen L. Astrachan, Tiffany Barnes, Daniel D. Garcia, Jody Paul, Beth Simon, Larry Snyder) 1 4 0 0
2014 Exploring computer science (Gail Chapman, Joanna Goode) 16 3 0 0

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

icon18 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Modeling the learning progressions of computational thinking of primary grade students: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 1132 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.