Mixed Methods for the Assessment and Incorporation of Computational Thinking in K-12 and Higher EducationJoshua Levi Weese
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2016 (Seite 279 bis 280), 2016
|
|
Zusammenfassungen
A movement to include computer science in K-12 curriculum standards has sparked a significant interest in computational thinking (CT). This paper describes current and future work in the development of visual programming curricula for teaching CT at the K-12 level and self-efficacy surveys for evaluating the effectiveness of the curricula at fostering CT. Current work on a comprehensive system for automated extraction of assessment data for descriptive analytics and visualization is also described. To complement attitude surveys, a translation of Scratch to Blockly is proposed. Data on student programming behaviors at the collegiate level will be collected and quantitatively analyzed to help assess CT in support of self-efficacy.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Brendan Foreman , Linda M. Seiter , Jeannette M. Wing | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | AgentCubes , AgentSheets , cognitive load theory (CLT) , computational thinkingcomputational thinking , Informatikcomputer science , Programmierenprogramming , Scratch , Selbstwirksamkeitself efficacy , Visualisierungvisualization | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Mixed Methods for the Assessment and Incorporation of Computational Thinking in K-12 and Higher Education: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 780 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.