/ en / Traditional / mobile / help

Beats Biblionetz - Texte

Blocks or Text?

How Programming Language Modality Makes a Difference in Assessing Underrepresented Populations
David Weintrop, Heather Killen, Baker Franke
Zu finden in: ICLS 2018 1/3 (Seite 328 bis 335), 2018    
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 11 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Broadening participation in computing is a major goal in contemporary computer science education. The emergence of visual, block-based programming environments such as Scratch and Alice have created a new pathway into computing, bringing creativity and playfulness into introductory computing contexts. Building on these successes, national curricular efforts in the United States are starting to incorporate block-based programming into instructional materials alongside, or in place of, conventional text-based programming. To understand if this decision is helping learners from historically underrepresented populations succeed in computing classes, this paper presents an analysis of over 5,000 students answering questions presented in both block-based and text-based modalities. A comparative analysis shows that while all students perform better when questions are presented in the block-based form, female students and students from historically underrepresented minorities saw the largest improvements. This finding suggests the choice of representation can positively affect groups historically marginalized in computing.
Von David Weintrop, Heather Killen, Baker Franke im Konferenz-Band ICLS 2018 1/3 (2018) im Text Blocks or Text?

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Harold Abelson, Michal Armoni, Tiffany Barnes, Mordechai Ben-Ari, Karen Brennan, Andrea DiSessa, Evelyn Eastmond, Allan Fisher, Brendan Foreman, Wendy Hall, Yasmin B. Kafai, John Maloney, Jane Margolis, Orni Meerbaum-Salant, Amon Millner, Andrés Monroy-Hernández, Reena Pau, Thomas W. Price, Mitchel Resnick, Eric Rosenbaum, Natalie Rusk, Linda M. Seiter, Jay Silver, Brian Silverman, David Weintrop, Su White, Uri Wilensky

Aussagen
KB IB clear
Blockbasierte Sprachen erleichtern den Einstieg ins Programmierenblock programming interfaces improve novice programming performance

Begriffe
KB IB clear
Alice.org, Informatikcomputer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Programmierenprogramming, Scratch
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1986   Turtle geometry (Harold Abelson, Andrea DiSessa) 1, 5, 1, 3, 2, 4, 5, 3, 1, 1, 9, 21262129
2001Changing Minds (Andrea DiSessa) 2, 2, 1, 6, 6, 4, 1, 4, 10, 3, 4, 522551188
2002     Unlocking the Clubhouse (Jane Margolis, Allan Fisher) 4, 3, 2, 3, 1, 7, 4, 1, 15, 2, 1, 133231163
2007ITiCSE 2007 (Janet Hughes, D. Ramanee Peiris, Paul T. Tymann) 1, 4, 4, 3, 5, 5, 2, 4, 23, 6, 3, 3262643580
2011ITiCSE 2011 (Guido Rößling, Thomas L. Naps, Christian Spannagel) 3, 6, 10, 12, 12, 10, 10, 11, 43, 13, 13, 1743317172230
2013ICER 2013 (Beth Simon, Alison Clear, Quintin I. Cutts) 2, 4, 3, 3, 7, 4, 1, 2, 15, 4, 1, 1231031151
2015ICER 2015 (Brian Dorn, Judy Sheard, Quintin I. Cutts) 3, 4, 1, 3, 3, 5, 1, 3, 11, 3, 1, 3222023166
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2007Women in computing (Reena Pau, Wendy Hall, Su White) 5200
2009    Scratch: Programming for All (Mitchel Resnick, John Maloney, Andrés Monroy-Hernández, Natalie Rusk, Evelyn Eastmond, Karen Brennan, Amon Millner, Eric Rosenbaum, Jay Silver, Brian Silverman, Yasmin B. Kafai) 3, 4, 9, 1, 6, 7, 5, 3, 12, 5, 3, 342283519
2011   Habits of programming in scratch (Orni Meerbaum-Salant, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari) 5, 3, 1, 2, 3, 7, 2, 5, 8, 1, 3, 216102358
2013    Modeling the learning progressions of computational thinking of primary grade students (Linda M. Seiter, Brendan Foreman) 2, 6, 6, 1, 2, 1, 1, 2, 2, 1, 1, 181141
2015    To Block or not to Block, That is the Question (David Weintrop, Uri Wilensky) 4, 4, 1, 1, 2, 1, 6, 5, 1, 3, 10, 18191122
2015    Comparing Textual and Block Interfaces in a Novice Programming Environment (Thomas W. Price, Tiffany Barnes) 2, 4, 1, 3, 1, 3, 4, 4, 1, 7, 3, 12154100
2015    Using Commutative Assessments to Compare Conceptual Understanding in Blocks-based and Text-based Programs (David Weintrop, Uri Wilensky) 6, 3, 2, 2, 2, 3, 4, 2, 1, 9, 1, 4725491

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

icon1 Erwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalBlocks or Text?: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 1442 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.