Tablet or Laptop?
Does the Pen Matter, and If So, in What Way?
David Mutchler, Zachariah Chambers, Sudipa Mitra-Kirtley, Shannon Sexton, Julia Williams, Meredith Zoetewey
Zu finden in: The Impact of Tablet PCs and Pen-based Technology on Education 2006, 2006
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
For over a decade, Rose-Hulman Institute of Technology has required students to buy laptops and use them in most of their first-year classes and in some upper-division classes. More recently, Rose-Hulman has experimented with a small number of Tablet PCs and with DyKnow software that enhances the way teachers and students share written, electronic information during class. We have begun to wonder: What is beyond the laptop initiative? This vignette reports results from a study that addresses the question: When software like DyKnow is used to elevate electronic interaction in the classroom, and for schools like Rose-Hulman that require students to have a mobile computer, which is better: traditional laptops or pen-enabled devices like tablet PCs? In what ways is one better than the other? The study investigates this question by using both tablets and laptops in a controlled manner for a particular class and ultimately letting students choose which device they prefer, when instruction is delivered through DyKnow. From our assessment of the choice of device that students make, we hope to gain insights into which device is the better choice, and why.
Von David Mutchler, Zachariah Chambers, Sudipa Mitra-Kirtley, Shannon Sexton, Meredith Zoetewey, Julia Williams im Konferenz-Band The Impact of Tablet PCs and Pen-based Technology on Education 2006 (2006) im Text Tablet or Laptop? Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , DyKnow , Tablet PCTablet PC , Tablet PCs in educationTablet PCs in education |
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | OneNote |
Tagcloud
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.