/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Tablet or Laptop?

Does the Pen Matter, and If So, in What Way?
David Mutchler, Zachariah Chambers, Sudipa Mitra-Kirtley, Shannon Sexton, Julia Williams, Meredith Zoetewey
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The Impact of Tablet PCs and Pen-based Technology on Education 2006For over a decade, Rose-Hulman Institute of Technology has required students to buy laptops and use them in most of their first-year classes and in some upper-division classes. More recently, Rose-Hulman has experimented with a small number of Tablet PCs and with DyKnow software that enhances the way teachers and students share written, electronic information during class. We have begun to wonder: What is beyond the laptop initiative? This vignette reports results from a study that addresses the question: When software like DyKnow is used to elevate electronic interaction in the classroom, and for schools like Rose-Hulman that require students to have a mobile computer, which is better: traditional laptops or pen-enabled devices like tablet PCs? In what ways is one better than the other? The study investigates this question by using both tablets and laptops in a controlled manner for a particular class and ultimately letting students choose which device they prefer, when instruction is delivered through DyKnow. From our assessment of the choice of device that students make, we hope to gain insights into which device is the better choice, and why.
Von David Mutchler, Zachariah Chambers, Sudipa Mitra-Kirtley, Shannon Sexton, Meredith Zoetewey, Julia Williams im Konferenz-Band The Impact of Tablet PCs and Pen-based Technology on Education 2006 (2006) im Text Tablet or Laptop?

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Computercomputer , DyKnow , Tablet PCTablet PC , Tablet PCs in educationTablet PCs in education

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
OneNote

iconTagcloud

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.