Two Uses of Computers in Science Teaching
Horizontal Motion Simulation and Simulation Building
Magnus Moar, Fiona Spensley, Tim O´Shea, Ronnie Singer, Sara Hennessey, Eileen Scanlon
Zu finden in: Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (Seite 429 bis 443), 1992
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Computers possess a unique range of properties to assist the learning of Mathematics and Science. Of particular importance is their interactivity, exemplified by supporting Direct Manipulation, Memory Augmentation, Qualitative Reasoning, Conflict Resolution and the presentation of Counter-Factual examples. This paper describes two ways in which these properties have been explored. Firstly, in the design of an ‘alternate realities´ simulation for exploring horizontal motion. Secondly, by focusing on the importance of internal and self-generated external visual representations in problem solving, the design of a combined animation / modelling system is suggested.
Von Magnus Moar, Fiona Spensley, Tim O´Shea, Ronnie Singer, Sara Hennessey, Eileen Scanlon im Buch Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (1992) im Text Two Uses of Computers in Science Teaching Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , Interaktivitätinteractivity , Lernenlearning , Mathematikmathematics , Modellemodel , Problemlösefähigkeitproblem solving skills , Simulation |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Schule |
Anderswo finden
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.