Sensor Based Adaptive Learning - Lessons LearnedAlbrecht Fortenbacher, Manuel Ninaus, Haeseon Yun, René Helbig, Korbinian Moeller
Zu finden in: DELFI 2019 (Seite 193 bis 198), 2019
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Recent advances in sensor technology allow for investigating emotional and cognitive
states of learners. However, making use of sensor data is a complex endeavor, even more so when
considering physiological data to support learning. In the BMBF-funded project Learning Analytics
for sensor-based adaptive learning (LISA), we developed a comprehensive solution for adaptive
learning using sensor data for acquiring skin conductance, heart rate, as well as environmental
factors (e.g. CO2). In particular, we developed, (i) a sensor wristband acquiring physiological and
environmental data, (ii) a tablet application (SmartMonitor) for monitoring and visualizing sensor
data, (iii) a learning analytics backend, which processes and stores sensor data obtained from
SmartMonitor, and (iv) learning applications utilizing these features. In an ongoing study, we
applied our solution to a serious game to adaptively control its difficulty. Post-hoc interviews
indicated that learners became aware of the adaptation and rated the adaptive version better and
more exciting. Although potentials of utilizing physiological data for learning analytics are very
promising, more interdisciplinary research is necessary to exploit these for real-world educational
settings.
Von Albrecht Fortenbacher, Manuel Ninaus, Haeseon Yun, René Helbig, Korbinian Moeller im Konferenz-Band DELFI 2019 (2019) im Text Sensor Based Adaptive Learning - Lessons Learned Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Datendata , learning analyticslearning analytics , Lernenlearning |
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, LehrerIn, Schule, Unterricht |
Tagcloud
4 Vorträge von Beat mit Bezug
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- Jahrbuch Medienpädagogik 17 - Lernen mit und über Medien in einer digitalen Welt (Klaus Rummler, Ilka Koppel, Sandra Aßmann, Patrick Bettinger, Karsten D. Wolf) (2020)
- Lehren lernen mit digitalen Medien (Falk Scheidig)
- Informatik - Bildung von Lehrkräften in allen Phasen - 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule (Ludger Humbert) (2021)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat hat Dieses Konferenz-Paper auch schon in Vorträgen erwähnt.