/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Perspectives and Visions of Computer Science Education in Primary and Secondary (K-12) Schools

Peter Hubwieser, Michal Armoni, Michail N. Giannakos, Roland T. Mittermeir
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Beat Döbeli HoneggerErklärung der Absicht und Methode der gesamten Zeitschriftenausgabe und kurze Inhaltshangabe aller weiteren Beiträge.
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 16.07.2014
Peter HubwieserIn view of the recent developments in many countries, for example, in the USA and in the UK, it appears that computer science education (CSE) in primary or secondary schools (K-12) has reached a significant turning point, shifting its focus from ICT-oriented to rigorous computer science concepts. The goal of this special issue is to offer a publication platform for soundly based in-depth experiences that have been made around the world with concepts, approaches, or initiatives that aim at supporting this shift. For this purpose, the article format was kept as large as possible, enabling the authors to explain many facets of their concepts and experiences in detail. Regarding the structure of the articles, we had encouraged the authors to lean on the Darmstadt Model, a category system that was developed to support the development, improvement, and investigation of K-12 CSE across regional or national boundaries. This model could serve as a unifying framework that might provide a proper structure for a well-founded critical discussion about the future of K-12 CSE. Curriculum designers or policy stakeholders, who have to decide, which approach an upcoming national initiative should follow, could benefit from this discussion as well as researchers who are investigating K12 CSE in any regard. With this goal in mind, we have selected six extensive and two short case studies from the UK, New Zealand, USA/Israel, France, Sweden, Georgia (USA), Russia, and Italy that provide an in-depth analysis of K-12 CSE in their respective country or state.
Von Peter Hubwieser, Michal Armoni, Michail N. Giannakos, Roland T. Mittermeir im Journal ACM Transactions on Computing Education (TOCE) - Special Issue on Computing Education in (K-12) Schools (2014) im Text Perspectives and Visions of Computer Science Education in Primary and Secondary (K-12) Schools

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
CSTA Standards Task Force , Valentina Dagiene , Peter Hubwieser , Maciej M. Syslo , Allen B. Tucker , Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
Curriculum / Lehrplancurriculum , Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Informatikunterricht in der Schule , Schuleschool
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2008 Informatics Education - Supporting Computational Thinking (Roland Mittermeir, Maciej M. Syslo) 2, 3, 5, 12, 2, 1, 9, 2, 8, 3, 4, 2 28 205 2 1287
2010 local web  Teaching Fundamental Concepts of Informatics (Juraj Hromkovic, Rastislav Královic, Jan Vahrenhold) 5, 3, 6, 9, 4, 2, 9, 4, 5, 6, 2, 4 22 124 4 1042
2011 local web  CSTA K-12 Computer Science Standards (CSTA Standards Task Force) 1, 6, 8, 8, 4, 2, 4, 4, 4, 9, 5, 5 4 9 5 581
2011 local  Informatics in Schools (Ivan Kalas, Roland Mittermeir) 1, 2, 10, 14, 1, 1, 8, 2, 7, 10, 6, 4 20 149 4 953
2013 local web  Informatics in Schools - Sustainable Informatics Education for Pupils of all Ages (Ira Diethelm, Roland T. Mittermeir) 4, 5, 4, 6, 9, 3, 9, 2, 7, 6, 3, 4 8 94 4 589
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web  Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 18, 29, 4, 3, 2, 6, 14, 5, 15, 11, 8, 18 192 21 18 1327
2008 local web  Teaching Information Technology and Elements of Informatics in Lower Secondary Schools (Valentina Dagiene) 1 5 0 0
2010 local web  K-12 Computer Science (Allen B. Tucker) 9 6 0 0
2011 Outreach to Prospective Informatics Students (Maciej M. Syslo) 1 4 0 0
2013 local web  The Darmstadt Model (Peter Hubwieser) 2, 4, 3, 8, 3, 6, 1, 5, 2, 3, 3, 4 1 5 4 283

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.