Allen B. TuckerDies ist keine offizielle Homepage von Allen B. Tucker, E-Mails an Allen B. Tucker sind hier nicht möglich! |

Bücher von Allen B. Tucker 

A Model Curriculum for K-12 Computer Science
Final Report of the ACM K-12 Education Task Force Curriculum Committee
(Allen B. Tucker, Fadi Deek, Jill Jones, Dennis McCowan, Chris Stephenson, Anita Verno) (2003)
13 Texte von Allen B. Tucker 
Jahr | Volltext | Abrufe | Text | Texttyp |
---|---|---|---|---|
1988 | Computer Science in Liberal Arts Colleges erschienen in Computer Science Education 1/1988 (Seite 11 - 35) | Journal-Artikel | ||
1988 | ![]() ![]() |
Computing as a discipline - preliminary report of the ACM task force on the core of computer science (Peter Denning, Douglas Comer, David Gries, Michael C. Mulder, Allen B. Tucker, A. Joe Turner, Paul R. Young) erschienen in SIGCSE 1988 (Seite 41 - 41) | Konferenz-Paper | |
1989 | ![]() ![]() |
9, 5, 2, 6, 8, 6, 1, 8, 2, 7, 3, 3 | Computing as a Discipline (Peter Denning, D. E. Comer, David Gries, Michael C. Mulder, Allen B. Tucker, A. Joe Turner, Paul R. Young) | Text |
1991 | A Breadth-First Introductory Curriculum in Computing (Allen B. Tucker, David K. Garnick) erschienen in Computer Science Education 3/1991 (Seite 271 - 295) | Journal-Artikel | ||
1993 | Introducing Object-Orientedness into a Breadth-First Introductory Curriculum (Richard G. Epstein, Allen B. Tucker) erschienen in Computer Science Education 1/1993 (Seite 35 - 44) | Journal-Artikel | ||
1994 | ![]() ![]() |
New directions in the introductory computer science curriculum (Allen B. Tucker, Peter Wegner) erschienen in SIGCSE 1994 (Seite 11 - 15) | Konferenz-Paper | |
1994 | ![]() ![]() |
Class testing the breadth-first curriculum - summary results for courses I-IV (abstract) (Keith Barker, Andrew P. Bernat, Robert D. Cupper, Charles Kelemen, Allen B. Tucker) erschienen in SIGCSE 1994 (Seite 405 - 406) | Konferenz-Paper | |
1997 | ![]() ![]() |
Strategic directions in computer science education (panel) (Peter Wegner, Eric Roberts, Roy Rada, Allen B. Tucker) erschienen in SIGCSE 1997 (Seite 371 - 372) | Konferenz-Paper | |
1998 | ![]() ![]() |
Developing the Breadth-First Curriculum - Results of a Three-Year Experiment (Allen B. Tucker, Andrew P. Bernat, Robert D. Cupper, Charles Kelemen, Ruth Ungar) erschienen in Computer Science Education 1/1998 (Seite 27 - 55) | Journal-Artikel | |
1999 | ![]() ![]() |
Enrollments and Staffing in College Computer Science Programs - A Growth Perspective for 1996-2000 (Allen B. Tucker) erschienen in Computer Science Education 1/1999 (Seite 23 - 35) | Journal-Artikel | |
1999 | ![]() ![]() |
The crisis in academic hiring in computer science (Henry MacKay Walker, J. Paul Myers Jr., Stuart H. Zweben, Allen B. Tucker, Grant Braught) erschienen in SIGCSE 1999 (Seite 362 - 363) | Konferenz-Paper | |
2004 | ![]() ![]() |
Implementation challenges for a K-12 computer science curriculum (Allen B. Tucker, Dennis McCowan, Fadi P. Deek, Chris Stephenson, Jill Jones, Anita Verno) erschienen in SIGCSE 2004 (Seite 334 - 335) | Konferenz-Paper | |
2010 | ![]() ![]() |
K-12 Computer Science - Aspirations, Realities, and Challenges (Allen B. Tucker) erschienen in Teaching Fundamental Concepts of Informatics (Seite 22 - 34) ![]() ![]() | Konferenz-Paper |
Definitionen von Allen B. Tucker
Algorithmus |
|
Informatik |
|
Bemerkungen von Allen B. Tucker
Von Allen B. Tucker gibt es im Biblionetz Bemerkungen zu:
![]() Bücher KB IB clear | A Model Curriculum for K-12 Computer Science |
![]() Texte KB IB clear | Computing as a Discipline, Computing as a discipline, Developing the Breadth-First Curriculum, Enrollments and Staffing in College Computer Science Programs, Implementation challenges for a K-12 computer science curriculum, K-12 Computer Science, Strategic directions in computer science education (panel) |
![]() Aussagen KB IB clear | Informatik ist mehr als Programmierencomputer science is more than programming |
![]() Begriffe KB IB clear | Medienkompetenz/media literacymedia literacy, Programmierenprogramming |
Zeitleiste
CoautorInnen
Keith Barker, Andrew P. Bernat, Grant Braught, D. E. Comer, Douglas Comer, Robert D. Cupper, Fadi Deek, Fadi P. Deek, Peter Denning, Richard G. Epstein, David K. Garnick, David Gries, Jill Jones, Charles Kelemen, Henry F. Korth, Henry MacKay Walker, Dennis McCowan, Michael C. Mulder, J. Paul Myers Jr., Roy Rada, Eric Roberts, Robert L. Scot Drysdale, Chris Stephenson, A. Joe Turner, Ruth Ungar, Anita Verno, Peter Wegner, Paul R. Young, Stuart H. Zweben,
Zitationsnetz 
Begriffswolke von Allen B. Tucker
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
40 Erwähnungen 
- Sichtweisen der Informatik (Wolfgang Coy, Frieder Nake, Jörg-Martin Pflüger, Arno Rolf, Jürgen Seetzen, Dirk Siefkes, Reinhard Stransfeld) (1992)
- Computer Science, Communications and Society - A technical and cultural challenge, Conference Proceedings Neuchâtel, 9/93 (1993)
- Informatik und Ausbildung - GI-Fachtagung 98, Informatik und Ausbildung, Stuttgart, 30. März - 1. April 1998 (Volker Claus) (1998)
- Was heißt und zu welchem Ende studiert man Informatik? - Ein akademischer Diskursbeitrag nebst Anwendung (Frieder Nake) (1998)
- Was heißt und zu welchem Ende studiert man Informatik? - Ein akademischer Diskursbeitrag nebst Anwendung (Frieder Nake) (1998)
- Theory of Computation as a Vehicle for Teaching Fundamental Concepts of Computer Science - Thesis 15035, ETH Zürich, D-INFK, May 2003 (Raimond Reichert) (2003)
- 1. ICT: A Challenge for the Information Society
- Great principles of computing (Peter Denning) (2003)
- Didaktik der Informatik (Sigrid E. Schubert, Andreas Schwill) (2004)
- Why the High Attrition Rate for Computer Science Students - Some Thoughts and Observations (Theresa Beaubouef, John Mason) (2005)
- Is computer science science? (Peter Denning) (2005)
- Unterrichtskonzepte für informatische Bildung - 11. Fachtagung Informatik und Schule der Gesellschaft für Informatik (GI) in Dresden (28.-30. September 2005) (Steffen Friedrich) (2005)
- Konflikt oder Review - zwei Ansätze für Labors in angewandter Informationssicherheit (Michael Näf, David Basin) (2005)
- INFOS 2007 - Didaktik der Informatik in Theorie und Praxis - 12. GI-Fachtagung Informatik und Schule (Sigrid E. Schubert) (2007)
- Einstieg Informatik - Aktivitäten und Erfahrungen (Wolfgang Pohl, Katharina Kranzdorf, Hans-Werner Hein)
- Einstieg Informatik - Aktivitäten und Erfahrungen (Wolfgang Pohl, Katharina Kranzdorf, Hans-Werner Hein)
- SIGCSE 2008 - Proceedings of the 39th SIGCSE Technical Symposium on Computer Science Education, SIGCSE 2008, Portland, OR, USA, March 12-15, 2008 (J. D. Dougherty, Susan H. Rodger, Sue Fitzgerald, Mark Guzdial) (2008)
- A principled approach to teaching OO first (David Gries) (2008)
- A principled approach to teaching OO first (David Gries) (2008)
- Fachdidaktische Diskussion von Informatiksystemen und der Kompetenzentwicklung im Informatikunterricht (Peer Stechert) (2009)
- SIGCSE 2010 - Proceedings of the 41st ACM technical symposium on Computer science education, SIGCSE 2010, Milwaukee, Wisconsin, USA, March 10-13, 2010 (Gary Lewandowski, Steven A. Wolfman, Thomas J. Cortina, Ellen Lowenfeld Walker) (2009)
- Braided Teaching in Secondary CS Education - Contexts, Continuity, and the Role of Programming (Arno Pasternak, Jan Vahrenhold) (2010)
- Braided Teaching in Secondary CS Education - Contexts, Continuity, and the Role of Programming (Arno Pasternak, Jan Vahrenhold) (2010)
- Lernzielstrukturen im Informatikunterricht (Markus Steinert) (2010)
- Guide to Teaching Computer Science (Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis) (2011)
- Informatics in Schools - Contributing to 21st Century Education (Ivan Kalas, Roland Mittermeir) (2011)
- Visual Program Simulation in Introductory Programming Education (Juha Sorva) (2012)
- Fach- und bildungswissenschaftliche Grundlagen für den Informatikunterricht in der Sekundarstufe I (Arno Pasternak) (2013)
- Informatik erweitert Horizonte - 15. GI-Fachtagung "Informatik und Schule" - INFOS 2013 - 26.- 28.09.2013 (2013)
- Informatik ist mehr als Informatik! - Oder: Warum sich die Informatik mit dem Leitmedienwechsel befassen muss (Beat Döbeli Honegger) (2013)
- Informatik ist mehr als Informatik! - Oder: Warum sich die Informatik mit dem Leitmedienwechsel befassen muss (Beat Döbeli Honegger) (2013)
- ACM Transactions on Computing Education (TOCE) - Special Issue on Computing Education in (K-12) Schools - Volume 14 Issue 2, June 2014 (Robert McCartney, Josh Tenenberg) (2014)
- Perspectives and Visions of Computer Science Education in Primary and Secondary (K-12) Schools (Peter Hubwieser, Michal Armoni, Michail N. Giannakos, Roland T. Mittermeir)
- A Tale of Two Countries: Successes and Challenges in K-12 Computer Science Education in Israel and the United States (Judith Gal-Ezer, Chris Stephenson)
- Perspectives and Visions of Computer Science Education in Primary and Secondary (K-12) Schools (Peter Hubwieser, Michal Armoni, Michail N. Giannakos, Roland T. Mittermeir)
- ISSEP 2014 - Informatics in Schools - Teaching and Learning Perspectives (Yasemin Gülbahar, Erinç Karataş) (2014)
- 10. Measuring Student Competences in German Upper Secondary Computer Science Education (Jonas Neugebauer, Peter Hubwieser, Johannes Magenheim, Laura Ohrndorf, Niclas Schaper)
- 10. Measuring Student Competences in German Upper Secondary Computer Science Education (Jonas Neugebauer, Peter Hubwieser, Johannes Magenheim, Laura Ohrndorf, Niclas Schaper)
- WiPSCE 2014 - Proceedings of the 9th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, Berlin, Germany, November 5-7, 2014 (Carsten Schulte, Michael E. Caspersen, Judith Gal-Ezer) (2014)
- Starting from scratch - experimenting with computer science in Flemish secondary education (Francis Wyffels, Bern Martens, Stefan Lemmens) (2014)
- Abstraction as a bridging concept between computer science and physics (Rivka Taub, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari) (2014)
- Starting from scratch - experimenting with computer science in Flemish secondary education (Francis Wyffels, Bern Martens, Stefan Lemmens) (2014)
- Learner-Centered Design of Computing Education - Research on Computing for Everyone (Mark Guzdial) (2015)
- Misconceptions About Computer Science (Peter Denning, Matti Tedre, Pat Yongpradit) (2017)
- Informatische Bildung zum Verstehen und Gestalten der digitalen Welt - 17. GI-Fachtagung Informatik und Schule (Ira Diethelm) (2017)
- Das Konzept Nature of Computer Science (Yannick Schneider, Andreas Mühling)
- Das Konzept Nature of Computer Science (Yannick Schneider, Andreas Mühling)
- Computer Science Education - Perspectives on Teaching and Learning in School (Sue Sentance, Erik Barendsen, Carsten Schulte) (2018)
- Proceedings of the 13th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2018, Potsdam, Germany, October 04-06, 2018. (Andreas Mühling, Quintin I. Cutts) (2018)
- Infusing computational thinking into middle grade science classrooms - lessons learned (Veronica Cateté, Nicholas Lytle, Yihuan Dong, Danielle Boulden, Bita Akram, Jennifer Houchins, Tiffany Barnes, Eric N. Wiebe, James C. Lester, Bradford W. Mott, Kristy Boyer) (2018)
- Infusing computational thinking into middle grade science classrooms - lessons learned (Veronica Cateté, Nicholas Lytle, Yihuan Dong, Danielle Boulden, Bita Akram, Jennifer Houchins, Tiffany Barnes, Eric N. Wiebe, James C. Lester, Bradford W. Mott, Kristy Boyer) (2018)
- Physical Computing als Mittel der wissenschaftlichen Erkenntnisgewinnung - in der Informatik und als fächerverbindende MINT-Arbeitsweise (Sandra Schulz) (2018)
- Vorstellungen von Grundschullehrpersonen zur Informatik und zum Informatikunterricht (Alexander Best) (2020)
- Computational Thinking in Education - A Pedagogical Perspective (Aman Yadav, Ulf Dalvad Berthelsen) (2021)
- 1. Computational Thinking - A Professional and Historical Perspective (Matti Tedre, Peter Denning)
- 1. Computational Thinking - A Professional and Historical Perspective (Matti Tedre, Peter Denning)
- Past, Present and Future of Computing Education Research (Mikko Apiola, Sonsoles López-Pernas, Mohammed Saqr) (2023)
- Computing Education Research in Baltic Countries (Valentina Dagienė, Mart Laanpere, Juris Borzovs)
- Computing Education Research in Baltic Countries (Valentina Dagienė, Mart Laanpere, Juris Borzovs)
Volltexte
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |