Abstraction as a bridging concept between computer science and physics Publikationsdatum:
Zu finden in: WiPSCE 2014 (Seite 16 bis 19), 2014
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Abstraction is a fundamental concept in computer-science (CS) and other scientific disciplines. This paper examines the ways CS thinking patterns can contribute to achieving high levels of abstraction in physics. We examined the work of high school students taking a computational science course, where they designed computational models (simulations) of physics phenomena. We examined the evolution of their use of levels of abstraction in physics, using the framework of Epistemic Games [14]. Findings revealed that moving between levels of abstraction in CS enabled the students to move between levels of abstraction in physics. In particular, in CS the students moved from the high level of what the simulation should do to the low level of how it is done. At the same time, in physics they moved from the low level of thinking on a concrete physics phenomenon to the high level of formulating mathematical equations.
Von Rivka Taub, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari im Konferenz-Band WiPSCE 2014 im Text Abstraction as a bridging concept between computer science and physics (2014) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Michal Armoni , Mordechai Ben-Ari , D. E. Comer , Peter Denning , David Gries , Orit Hazzan , Michael C. Mulder , Rivka Taub , Allen B. Tucker , A. Joe Turner , Paul R. Young | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Abstraktion , Informatikcomputer science , Informatik-Didaktikdidactics of computer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Informatikunterricht in der Schule , Physikphysics , Simulation | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Abstraction as a bridging concept between computer science and physics: Artikel als Volltext (: , 988 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.