/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Starting from scratch

experimenting with computer science in Flemish secondary education
Francis Wyffels, Bern Martens, Stefan Lemmens
Publikationsdatum:
Zu finden in: WiPSCE 2014 (Seite 12 bis 15), 2014
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Currently, Flemish K-12 computing education focuses almost exclusively on digital literacy. Consequently, a vast majority of Flemish K-12 students gets very little exposure to computer science. However, some Flemish schools do experiment with CS education. In this paper, we discuss some of those experiments brie y and one of them more extensively, and formulate some preliminary conclusions. Next, from these experiments, as well as from contexts such as the recent European Digital Skills framework, we formulate a number of issues in CS education that we believe to be in need of further research.
Von Francis Wyffels, Bern Martens, Stefan Lemmens im Konferenz-Band WiPSCE 2014 im Text Starting from scratch (2014)
In the Flemish secondary education curriculum, as in many countries and regions, computer science currently only gets an extremely limited coverage. Recently, in Flanders (and elsewhere), it has been proposed to change this, and try-outs are undertaken, both in and outside of schools. In this paper, we discuss some of those e orts, and in particular take a closer look at the preliminary results of one experiment involving di erent approaches to programming in grade 8. These experiments indicate that many students from secondary schools would welcome a more extensive treatment of computer science. Planning and implementing such a treatment, however, raises a number of issues, from which in this paper, we formulate a handful as calls for action for the computer science education research community.
Von Francis Wyffels, Bern Martens, Stefan Lemmens im Konferenz-Band WiPSCE 2014 im Text Starting from scratch (2014)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Fadi Deek , Peter Denning , Jill Jones , Dennis McCowan , Chris Stephenson , Allen B. Tucker , Anita Verno

Begriffe
KB IB clear
greenfootgreenfoot , Informatikcomputer science , Informatik-Didaktikdidactics of computer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Informatikunterricht in der Schule
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2003 local  A Model Curriculum for K-12 Computer Science (Allen B. Tucker, Fadi Deek, Jill Jones, Dennis McCowan, Chris Stephenson, Anita Verno) 3, 6, 7, 1, 1, 3, 11, 2, 5, 7, 5, 1 10 8 1 1658
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2003 local web  Great principles of computing (Peter Denning) 10, 10, 6, 4, 1, 1, 12, 3, 10, 9, 6, 12 46 25 12 1062

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Starting from scratch: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 714 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.