Starting from scratchexperimenting with computer science in Flemish secondary education
Publikationsdatum:
Zu finden in: WiPSCE 2014 (Seite 12 bis 15), 2014
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Currently, Flemish K-12 computing education focuses almost
exclusively on digital literacy. Consequently, a vast
majority of Flemish K-12 students gets very little exposure
to computer science. However, some Flemish schools do experiment
with CS education.
In this paper, we discuss some of those experiments brie
y
and one of them more extensively, and formulate some preliminary
conclusions. Next, from these experiments, as well
as from contexts such as the recent European Digital Skills
framework, we formulate a number of issues in CS education
that we believe to be in need of further research.
Von Francis Wyffels, Bern Martens, Stefan Lemmens im Konferenz-Band WiPSCE 2014 im Text Starting from scratch (2014) In the Flemish secondary education curriculum, as in many
countries and regions, computer science currently only gets
an extremely limited coverage. Recently, in Flanders (and
elsewhere), it has been proposed to change this, and try-outs
are undertaken, both in and outside of schools. In this paper,
we discuss some of those eorts, and in particular take
a closer look at the preliminary results of one experiment
involving dierent approaches to programming in grade 8.
These experiments indicate that many students from secondary
schools would welcome a more extensive treatment of
computer science. Planning and implementing such a treatment,
however, raises a number of issues, from which in this
paper, we formulate a handful as calls for action for the computer
science education research community.
Von Francis Wyffels, Bern Martens, Stefan Lemmens im Konferenz-Band WiPSCE 2014 im Text Starting from scratch (2014) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Fadi Deek , Peter Denning , Jill Jones , Dennis McCowan , Chris Stephenson , Allen B. Tucker , Anita Verno | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | greenfootgreenfoot , Informatikcomputer science , Informatik-Didaktikdidactics of computer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Informatikunterricht in der Schule | ||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||
Texte |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Starting from scratch: Artikel als Volltext (: , 714 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.