SHRDLU
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Definitionen
A landmark natural-language program, completed in 1970, that integrates the previously independent
functions of reasoning, syntax, and semantics. It performed remarkably well in its own
small domain of children's blocks.
Von Ray Kurzweil im Buch The Age of Intelligent Machines (1990) The program carried out a dialog with a person (via teletype) concerning the activity of a simulated robot arm in a tabletop world of toy objects (often referred to as the 'blocks world'). The program could answer questions, carry out commands, and incorporatc new facts about ist world. It displayed the simulated world on a video screen, showing the activitjes it carried out as it moved the objects around.
Von Terry Winograd, Fernando Flores im Buch Understanding Computers and Cognition (1987) im Text Understanding language auf Seite 109Verwandte Objeke
Verwandte Begriffe (co-word occurance) |
Häufig co-zitierte Personen
Douglas
Hofstadter
Hofstadter
Philip E.
Agre
Agre
Stephen R.
Graubard
Graubard
Terry
Winograd
Winograd
Hubert L.
Dreyfus
Dreyfus
S.
Dreyfus
Dreyfus
Fernando
Flores
Flores
Edward
Feigenbaum
Feigenbaum
Statistisches Begriffsnetz
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
25 Erwähnungen
- Microworlds for Learning Object-Oriented Programming: Considerations from Research to Practice (Fahima Djelil, Adélaïde Albouy-Kissi, Benjamin Albouy-Kissi, Eric Sanchez, Jean-Marc Lavest)
- Mind as Machine - A History of Cognitive Science (Margaret A. Boden)
- Understanding Natural Language (Terry Winograd) (1972)
- Nichtnumerische Datenverarbeitung (Herbert Bruderer) (1980)
- Einsicht ins Ich - Fantasien und Reflexionen über Selbst und Seele (Douglas Hofstadter, Daniel C. Dennett) (1981)
- Mind over Machine - The Power of Human Intuition and Expertise in the Era of the Computer (Hubert L. Dreyfus, S. Dreyfus) (1986)
- 3. Künstliche Intelligenz: Von hohen Erwartungen zur nüchternen Realität
- 4. Intuitive Experten versus Expertensysteme
- Understanding Computers and Cognition - A New Foundation for Design (Terry Winograd, Fernando Flores) (1987)
- Penrose Tiles to Trapdoor Ciphers (Martin Gardner) (1988)
- Computing as a Discipline (Peter Denning, D. E. Comer, David Gries, Michael C. Mulder, Allen B. Tucker, A. Joe Turner, Paul R. Young) (1989)
- Computerdenken - Die Debatte um künstliche Intelligenz, Bewusstsein und die Gesetze der Physik (Roger Penrose) (1989)
- The Age of Intelligent Machines (Ray Kurzweil) (1990)
- Brain Children - Essays on Designing Minds (1998)
- Der Computer als didaktisches Medium - Über die Mythen des Mediums und das Lernen von Subjekten (Rupert Röder) (1998)
- Computer Science unplugged ... - off-line activities and games for all ages (Tim Bell, Ian H. Witten, Mike Fellows) (1998)
- The Age of Spiritual Machines - When Computers Exceed Human Intelligence (Ray Kurzweil) (1999)
- Understanding Representation in the Cognitive Sciences (Alexander Riegler, Markus F. Peschl, Astrid von stein) (1999)
- Die Mär von den intelligenten Monstern (Rolf Pfeifer) (2001)
- FutureHype - The Myths Of Technology Change (Bob Seidensticker) (2006)
- Computer Science Unplugged - An enrichment and extension programme for primary-aged children (Tim Bell, Ian H. Witten, Mike Fellows) (2006)
- The Allure of Machinic Life - Cybernetics, Artificial Life, and the New AI (Bradford Books) (John Johnston) (2008)
- Schlüsselwerke des Konstruktivismus (Bernhard Pörksen) (2011)
- Computing (Paul E. Ceruzzi) (2012)
- Machines of Loving Grace - The Quest for Common Ground Between Humans and Robots (John Markoff) (2015)
- Digital und vernetzt - Das neue Bild der Sprache (Henning Lobin) (2018)