/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Microworlds for Learning Object-Oriented Programming: Considerations from Research to Practice

Fahima Djelil, Adélaïde Albouy-Kissi, Benjamin Albouy-Kissi, Eric Sanchez, Jean-Marc Lavest
Erstpublikation in: Jl. of Interactive Learning Research (2016) 27(3), 247-266
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Object-Oriented paradigm is a common paradigm for introductory programming courses. However, many teachers find that transitioning to teaching this paradigm is a difficult task. To overcome this complexity, many experienced teachers use microworlds to give beginner students an intuitive and rapid understanding of fundamental abstract concepts of Object- Oriented Programming, leading to a more effective learning. Microworlds have thus, become known to be engaging and facilitating complex concepts understanding, however, we know little on the process by which microworlds can be effective for learning, and how they motivate beginners. In this article, we attempt to identify the design principles of microworlds that offer support structures for providing engaging and meaningful learning activities that facilitate programming learning. We will explore individually each design principle, while focusing on its relation to learning and its relevance for learning Object-Oriented Programming. We finally, present PrOgO, a novel programming microworld, we designed on the basis of existing microworlds.
Von Fahima Djelil, Adélaïde Albouy-Kissi, Benjamin Albouy-Kissi, Eric Sanchez, Jean-Marc Lavest im Text Microworlds for Learning Object-Oriented Programming: Considerations from Research to Practice

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
greenfootgreenfoot, Lernenlearning, microworldmicroworld, Programmierenprogramming, SHRDLU

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.