Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Object-Oriented paradigm is a common paradigm for introductory
programming courses. However, many teachers find
that transitioning to teaching this paradigm is a difficult task.
To overcome this complexity, many experienced teachers use
microworlds to give beginner students an intuitive and rapid
understanding of fundamental abstract concepts of Object-
Oriented Programming, leading to a more effective learning.
Microworlds have thus, become known to be engaging
and facilitating complex concepts understanding, however,
we know little on the process by which microworlds can be
effective for learning, and how they motivate beginners. In
this article, we attempt to identify the design principles of
microworlds that offer support structures for providing engaging
and meaningful learning activities that facilitate programming
learning. We will explore individually each design
principle, while focusing on its relation to learning and its
relevance for learning Object-Oriented Programming. We finally,
present PrOgO, a novel programming microworld, we
designed on the basis of existing microworlds.
Von Fahima Djelil, Adélaïde Albouy-Kissi, Benjamin Albouy-Kissi, Eric Sanchez, Jean-Marc Lavest im Text Microworlds for Learning Object-Oriented Programming: Considerations from Research to Practice Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | greenfootgreenfoot , Lernenlearning , microworldmicroworld , Programmierenprogramming , SHRDLU |
Volltext dieses Dokuments
Microworlds for Learning Object-Oriented Programming: Considerations from Research to Practice: Artikel als Volltext (: , 946 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.