The Nature of Computing as a Discipline Publikationsdatum:
Zu finden in: Computer Science Education, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Empfehlungen
Ein für mich sehr erhellender Artikel, der sowohl einige Auseinandersetzungen innerhalb der Informatikdidaktik-Community als auch unterschiedliche Wahrnehmungen durch andere Wissenschaftsdisziplinen erklärt.
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 15.08.2019Zusammenfassungen
This chapter introduces three dominant traditions of computing and characterizes
their aims, questions, views of subject matter, methods and practices. The
traditions are deeply intertwined and support each other.
Von Matti Tedre im Buch Computer Science Education im Text The Nature of Computing as a Discipline (2018) What is computer science? What should we teach about computing and how? Which skills and knowledge are central to computing? Over the disciplinary history of computing, there has never been a consensus on the field’s fundamental nature, aims, methods, essential skills and knowledge, ist relations to other disciplines, or even the name of the field. In the course of their development, computing education initiatives, such as curriculum development (see Chapter 7 in this book), course design, and study programme design, often get to a point where the stakeholders start to question their consensus on how exactly people define their field of study. Debates on those questions have characterized computing education discussions ever since the birth of the field; many disagreements still remain. This chapter introduces the reader to what is at stake in debates of computing’s disciplinary nature, what the central positions are and how those positions differ from each other.
Von Matti Tedre im Buch Computer Science Education im Text The Nature of Computing as a Discipline (2018) Dieses Kapitel erwähnt ...
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
Tagcloud
3 Erwähnungen auf anderen Websites im Umfeld von Beat Döbeli Honegger
Website | Webseite | Datum |
---|---|---|
Didaktik der Informatik 2019 | S1: Was ist Informatik? Warum Informatik in der Schule? | 14.08.2019 |
Didaktik der Informatik 2020 | S1: Was ist Informatik? Warum Informatik in der Schule? | 14.08.2019 |
Didaktik der Informatik 2021 | S1: Was ist Informatik? Warum Informatik in der Schule? | 14.08.2019 |
Zitationsgraph
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.