/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Personen

Susan H. Rodger

Dies ist keine offizielle Homepage von Susan H. Rodger, E-Mails an Susan H. Rodger sind hier nicht möglich!
This is not an official homepage of Susan H. Rodger and it is not possible to contact Susan H. Rodger here!

Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconBücher von Susan H. Rodger Hier finden Sie alle Bücher der gewählten Person, die im Biblionetz vorhanden sind.

Konferenz-Proceedings

SIGCSE 2007

Proceedings of the 38th SIGCSE Technical Symposium on Computer Science Education, SIGCSE 2007, Covington, Kentucky, USA, March 7-11, 2007

(Ingrid Russell, Susan M. Haller, J. D. Dougherty, Susan H. Rodger) (2007) Bei amazon.de anschauen
Konferenz-Proceedings

SIGCSE 2008

Proceedings of the 39th SIGCSE Technical Symposium on Computer Science Education, SIGCSE 2008, Portland, OR, USA, March 12-15, 2008

(J. D. Dougherty, Susan H. Rodger, Sue Fitzgerald, Mark Guzdial) (2008)

icon30 Texte von Susan H. Rodger Hier finden Sie Texte der gewählten Person, die nicht in den oben aufgelisteten Büchern zu finden sind.

Jahr Volltext Abrufe Text Texttyp
1993 local web  Simulation and visualization tools for teaching parallel merge sort (Robin Trahan, Susan H. Rodger)
erschienen in SIGCSE 1993 (Seite 237 - 241)
Konferenz-Paper
1995 local web  An interactive lecture approach to teaching computer science (Susan H. Rodger)
erschienen in SIGCSE 1995 (Seite 278 - 282)
Konferenz-Paper
1996 local web  An overview of visualization - its use and design: report of the working group in visualization (Joe Bergin, Ken Brodlie, Marta Patiño-Martínez, Myles F. McNally, Thomas L. Naps, Susan H. Rodger, Judith D. Wilson, Michael Goldweber, Sami Khuri, Ricardo Jiménez-Peris)
erschienen in ITiCSE 1996
Konferenz-Paper
1996 local web  Integrating animations into courses (Susan H. Rodger)
erschienen in ITiCSE 1996
Konferenz-Paper
1996 local web  Activities to attract high school girls to computer science (Susan H. Rodger, Ellen Lowenfeld Walker)
erschienen in SIGCSE 1996 (Seite 373 - 377)
Konferenz-Paper
1997 local web  A collection of tools for making automata theory and formal languages come alive (Susan H. Rodger, Anna O. Bilska, Kenneth H. Leider, Cecilia Magdalena Procopiuc, Octavian Procopiuc, Jason R. Salemme, Edwin Tsang)
erschienen in SIGCSE 1997 (Seite 15 - 19)
Konferenz-Paper
1998 local web  Advanced placement transition to C++ (panel) (Mark Stehlik, Sarah Fix, Susan H. Rodger, Chris Nevison, Mark Allen Weiss)
erschienen in SIGCSE 1998 (Seite 372 - 372)
Konferenz-Paper
1998 local web  Animation, visualization, and interaction in CS 1 assignments (Owen L. Astrachan, Susan H. Rodger)
erschienen in SIGCSE 1998 (Seite 317 - 321)
Konferenz-Paper
2001 local web  AP CS goes OO (David Gries, Kathleen Larson, Susan H. Rodger, Mark Allen Weiss, Ursula Wolz)
erschienen in SIGCSE 2001 (Seite 423 - 24)
Konferenz-Paper
2002 local web  How to develop and grade an exam for 20, 000 students (or maybe just 200 or 20) (Fran Hunt, Joe Kmoch, Chris Nevison, Susan H. Rodger, Julie Zelenski)
erschienen in SIGCSE 2002 (Seite 285 - 286)
Konferenz-Paper
2003 local web  JAWAA - easy web-based animation from CS 0 to advanced CS courses (Ayonike Akingbade, Thomas Finley, Diana Jackson, Pretesh B. Patel, Susan H. Rodger)
erschienen in SIGCSE 2003 (Seite 162 - 166)
Konferenz-Paper
2004 local web  A visual and interactive automata theory course with JFLAP 4.0 (Ryan Cavalcante, Thomas Finley, Susan H. Rodger)
erschienen in SIGCSE 2004 (Seite 140 - 144)
Konferenz-Paper
2004 local web  Panel on teaching faculty positions (John P. Dougherty, Thomas B. Horton, Daniel D. Garcia, Susan H. Rodger)
erschienen in SIGCSE 2004 (Seite 231 - 232)
Konferenz-Paper
2005 local web  The ACM java task force - status report (Eric S. Roberts, Kim B. Bruce, Robb Cutler, James H. Cross II, Scott B. Grissom, Karl Klee, Susan H. Rodger, Fran Trees, Ian Utting, Frank Yellin)
erschienen in SIGCSE 2005 (Seite 46 - 47)
Konferenz-Paper
2006 local web  Turning automata theory into a hands-on course (Susan H. Rodger, Bart Bressler, Thomas Finley, Stephen Reading)
erschienen in SIGCSE 2006 (Seite 379 - 383)
Konferenz-Paper
2006 local web  Automata theory - its relevance to computer science students and course contents (Michal Armoni, Susan H. Rodger, Moshe Y. Vardi, R. Verma)
erschienen in SIGCSE 2006 (Seite 197 - 198)
Konferenz-Paper
2006 local web  The ACM java task force - final report (Eric S. Roberts, Kim B. Bruce, James H. Cross II, Robb Cutler, Scott Grissom, Karl Klee, Susan H. Rodger, Fran Trees, Ian Utting, Frank Yellin)
erschienen in SIGCSE 2006 (Seite 131 - 132)
Konferenz-Paper
2007 Increasing interaction and support in the formal languages and automata theory course (Susan H. Rodger, Jinghui Lim, Stephen Reading)
erschienen in ITiCSE 2007 (Seite 58 - 62)
Konferenz-Paper
2009 local web  Using peer-led team learning to increase participation and success of under-represented groups in introductory computer science (Susan Horwitz, Susan H. Rodger, Maureen Biggers, David W. Binkley, C. Kolin Frantz, Dawn Gundermann, Susanne E. Hambrusch, Steven Huss-Lederman, Ethan V. Munson, Barbara G. Ryder, Monica Sweat)
erschienen in SIGCSE 2009 (Seite 163 - 167)
Konferenz-Paper
2009 local web  Increasing engagement in automata theory with JFLAP (Susan H. Rodger, Eric N. Wiebe, Kyung Min Lee, Chris Morgan, Kareem Omar, Jonathan Su)
erschienen in SIGCSE 2009 (Seite 403 - 407)
Konferenz-Paper
2010 5, 8, 1, 1, 10, 3, 2, 7, 8, 1, 6, 6 Enhancing K-12 education with alice programming adventures (Susan H. Rodger, Maggie Bashford, Lana Dyck, Jenna Hayes, Liz Liang, Deborah Nelson, Henry Qin)
erschienen in ITiCSE 2010 (Seite 234 - 238)
Konferenz-Paper
2010 local web  Effective delivery of computing curriculum in middle school - challenges and solutions (Youwen Ouyang, Ursula Wolz, Susan H. Rodger)
erschienen in SIGCSE 2010 (Seite 327 - 328)
Konferenz-Paper
2010 local web  Building an online educational community for algorithm visualization (Clifford A. Shaffer, Thomas L. Naps, Susan H. Rodger, Stephen H. Edwards)
erschienen in SIGCSE 2010 (Seite 475 - 476)
Konferenz-Paper
2011 Changes to JFLAP to increase its use in courses (Susan H. Rodger, Henry Qin, Jonathan Su)
erschienen in ITiCSE 2011 (Seite 339 - 339)
Konferenz-Paper
2011 A pre-college professional development program (Stephen Cooper, Wanda Dann, Dan Lewis, Pamela B. Lawhead, Susan H. Rodger, Madeleine Schep, RoxAnn H. Stalvey)
erschienen in ITiCSE 2011 (Seite 188 - 192)
Konferenz-Paper
2012 local web  Integrating computing into middle school disciplines through projects (Susan H. Rodger, Melissa Dalis, Chitra Gadwal, Jenna Hayes, Peggy Li, Francine Wolfe, Wenhui Zhang, Liz Liang)
erschienen in SIGCSE 2012 (Seite 421 - 426)
Konferenz-Paper
2013 Experimenting with and integrating Alice 2.3 into many disciplines (abstract only) (Susan H. Rodger, Steve Cooper, Wanda Dann, Dwayne C. Brown Jr., Jacobo Carrasquel)
erschienen in SIGCSE 2013 (Seite 761 - 761)
Konferenz-Paper
2014 Integrating computer science and mathematics in middle school with alice (abstract only) (Susan H. Rodger, Daniel MacDonald, Elizabeth Onstwedder, Bella Onwumbiko, Edwin Ward)
erschienen in SIGCSE 2014 (Seite 710 - 710)
Konferenz-Paper
2015 local web  Growing a K-12 Community of Practice (Stephen Cooper, Susan H. Rodger, Madeleine Schep, RoxAnn H. Stalvey, Wanda Dann)
erschienen in SIGCSE 2015 (Seite 290 - 295)
Konferenz-Paper
2018 local web  1, 1, 4, 3, 8, 7, 4, 4, 3 Best Practices in Academia to Remedy Gender Bias in Tech (Ursula Wolz, Lina Battestilli, Bruce Maxwell, Susan H. Rodger, Michelle Trim)
erschienen in SIGCSE 2018 (Seite 672 - 673) local web 
Konferenz-Paper

iconBemerkungen von Susan H. Rodger

Von Susan H. Rodger gibt es im Biblionetz Bemerkungen zu:


Texte
KB IB clear
A collection of tools for making automata theory and formal languages come alive, A visual and interactive automata theory course with JFLAP 4.0, Activities to attract high school girls to computer science, An interactive lecture approach to teaching computer science, Animation, visualization, and interaction in CS 1 assignments, Best Practices in Academia to Remedy Gender Bias in Tech, Experimenting with and integrating Alice 2.3 into many disciplines (abstract only), Growing a K-12 Community of Practice, How to develop and grade an exam for 20, 000 students (or maybe just 200 or 20), Increasing engagement in automata theory with JFLAP, Integrating computer science and mathematics in middle school with alice (abstract only), Integrating computing into middle school disciplines through projects, JAWAA, The ACM java task force, Turning automata theory into a hands-on course, Using peer-led team learning to increase participation and success of under-represented groups in introductory computer science

iconZeitleiste

iconCoautorInnen

Ayonike Akingbade, Mark Allen Weiss, Michal Armoni, Owen L. Astrachan, Maggie Bashford, Lina Battestilli, Joe Bergin, Maureen Biggers, Anna O. Bilska, David W. Binkley, Bart Bressler, Ken Brodlie, Dwayne C. Brown Jr., Kim B. Bruce, Jacobo Carrasquel, Ryan Cavalcante, Steve Cooper, Stephen Cooper, Robb Cutler, Melissa Dalis, Wanda Dann, J. D. Dougherty, John P. Dougherty, Lana Dyck, Stephen H. Edwards, Thomas Finley, Sue Fitzgerald, Sarah Fix, Chitra Gadwal, Daniel D. Garcia, Michael Goldweber, David Gries, Scott Grissom, Scott B. Grissom, Dawn Gundermann, Mark Guzdial, Susan M. Haller, Susanne E. Hambrusch, Jenna Hayes, Thomas B. Horton, Susan Horwitz, Fran Hunt, Steven Huss-Lederman, James H. Cross II, Diana Jackson, Ricardo Jiménez-Peris, Sami Khuri, Karl Klee, Joe Kmoch, C. Kolin Frantz, Kathleen Larson, Pamela B. Lawhead, Kenneth H. Leider, Dan Lewis, Peggy Li, Liz Liang, Jinghui Lim, Ellen Lowenfeld Walker, Daniel MacDonald, Cecilia Magdalena Procopiuc, Bruce Maxwell, Myles F. McNally, Kyung Min Lee, Chris Morgan, Ethan V. Munson, Thomas L. Naps, Deborah Nelson, Chris Nevison, Kareem Omar, Elizabeth Onstwedder, Bella Onwumbiko, Youwen Ouyang, Pretesh B. Patel, Marta Patiño-Martínez, Octavian Procopiuc, Henry Qin, Stephen Reading, Eric S. Roberts, Ingrid Russell, Barbara G. Ryder, Jason R. Salemme, Madeleine Schep, Clifford A. Shaffer, RoxAnn H. Stalvey, Mark Stehlik, Jonathan Su, Monica Sweat, Robin Trahan, Fran Trees, Michelle Trim, Edwin Tsang, Ian Utting, Moshe Y. Vardi, R. Verma, Edwin Ward, Eric N. Wiebe, Judith D. Wilson, Francine Wolfe, Ursula Wolz, Frank Yellin, Julie Zelenski, Wenhui Zhang,

iconZitationsnetz  Dies ist eine graphische Darstellung von im Biblionetz erfassten Zitationen und Co-Autorschaften.

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconBegriffswolke von Susan H. Rodger


Begriffswolke
APH KB IB clear
Alice.org, CommunityCommunity, Curriculum / Lehrplancurriculum, fixed mindsetfixed mindset, GenderGender, gender bias, greenfootgreenfoot, growth mindsetgrowth mindset, Informatikcomputer science, Informatik-Didaktikdidactics of computer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Informatikunterricht in der Schule, Programmierenprogramming, Schuleschool,

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, welche die gewählte Person oder ihre Werke erwähnen.

iconVolltexte

Auf dem WWW Turning automata theory into a hands-on course: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 109 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Simulation and visualization tools for teaching parallel merge sort: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 510 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW An interactive lecture approach to teaching computer science: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 532 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW A collection of tools for making automata theory and formal languages come alive: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 611 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Best Practices in Academia to Remedy Gender Bias in Tech: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 563 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW AP CS goes OO: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 52 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Integrating animations into courses: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 323 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW An overview of visualization: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 1035 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW The ACM java task force: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 81 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW Automata theory: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 40 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-06-28)
Auf dem WWW Using peer-led team learning to increase participation and success of under-represented groups in introductory computer science: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 468 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW Increasing engagement in automata theory with JFLAP: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 373 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-11)
Auf dem WWW Effective delivery of computing curriculum in middle school: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 391 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28)
Auf dem WWW Building an online educational community for algorithm visualization: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 319 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-11)
Auf dem WWW Integrating computing into middle school disciplines through projects: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 870 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW Activities to attract high school girls to computer science: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 597 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28)
Auf dem WWW Growing a K-12 Community of Practice: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 416 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28)
Auf dem WWW Animation, visualization, and interaction in CS 1 assignments: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 638 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW Advanced placement transition to C++ (panel): Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 54 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-06-28)
Auf dem WWW How to develop and grade an exam for 20, 000 students (or maybe just 200 or 20): Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 99 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28)
Auf dem WWW JAWAA: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 119 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28)
Auf dem WWW A visual and interactive automata theory course with JFLAP 4.0: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 207 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-11)
Auf dem WWW Panel on teaching faculty positions: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 135 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-06-28)
Auf dem WWW The ACM java task force: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 100 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.