Ursula WolzDies ist keine offizielle Homepage von Ursula Wolz, E-Mails an Ursula Wolz sind hier nicht möglich! |

25 Texte von Ursula Wolz 
Jahr | Volltext | Abrufe | Text | Texttyp |
---|---|---|---|---|
1994 | ![]() ![]() |
Integrating mathematics and programming into a three tiered model for computer science education (Ursula Wolz, Edward Conjura) erschienen in SIGCSE 1994 (Seite 223 - 227) | Konferenz-Paper | |
1996 | ![]() ![]() |
Use of laboratories in computer science education - guidelines for good practice: report of the working group on computing laboratories (Deborah Knox, Ursula Wolz, Daniel T. Joyce, Elliot B. Koffman, Joan Krone, Atika Laribi, J. Paul Myers, Viera K. Proulx, Kenneth A. Reek) erschienen in ITiCSE 1996 | Konferenz-Paper | |
1996 | ![]() ![]() |
Teaching introductory programming in the multi-media world (Ursula Wolz, Scott Weisgarber, Daniel Domen, Michael McAuliffe) erschienen in ITiCSE 1996 | Konferenz-Paper | |
1997 | ![]() ![]() |
Multi-media integrated into CS 2 - an interactive children's story as a unifying class project (Ursula Wolz, Daniel Domen, Michael McAuliffe) erschienen in ITiCSE 1997 | Konferenz-Paper | |
1997 | ![]() ![]() |
Computer mediated communication in collaborative educational settings (panel) (Ursula Wolz, Jacob Palme) erschienen in ITiCSE 1997 | Konferenz-Paper | |
1997 | ![]() ![]() |
Computer-mediated communication in collaborative educational settings (report of the ITiCSE 1997 working group on CMC in collaborative educational set (Ursula Wolz, Jacob Palme, Penny Anderson, Zhi Chen, James Dunne, Göran Karlsson, Atika Laribi, Sirkku Männikö, Robert Spielvogel, Henry M. Walker) erschienen in The supplemental proceedings of the conference on Integrating technology into computer science education ![]() ![]() | Konferenz-Paper | |
1998 | ![]() ![]() |
Accommodating diversity of academic preparation in CS1 (panel) (Martin Dickey, Frank L. Friedman, Max Hailperin, Bill Z. Manaris, Ursula Wolz) erschienen in SIGCSE 1998 (Seite 361 - 362) | Konferenz-Paper | |
1999 | ![]() ![]() |
CS1 using Java language features gently (Elliot B. Koffman, Ursula Wolz) erschienen in ITiCSE 1999 | Konferenz-Paper | |
1999 | ![]() ![]() |
simpleIO - a Java package for novice interactive and graphics programming (Ursula Wolz, Elliot B. Koffman) erschienen in ITiCSE 1999 | Konferenz-Paper | |
2001 | ![]() ![]() |
Teaching design and project management with lego RCX robots (Ursula Wolz) erschienen in SIGCSE 2001 (Seite 95 - 99) | Konferenz-Paper | |
2001 | ![]() ![]() |
AP CS goes OO (David Gries, Kathleen Larson, Susan H. Rodger, Mark Allen Weiss, Ursula Wolz) erschienen in SIGCSE 2001 (Seite 423 - 24) | Konferenz-Paper | |
2001 | ![]() ![]() |
A simple java package for GUI-like interactivity (Elliot B. Koffman, Ursula Wolz) erschienen in SIGCSE 2001 (Seite 11 - 15) | Konferenz-Paper | |
2006 | ![]() ![]() |
Digital gaming as a vehicle for learning (Ursula Wolz, Tiffany Barnes, Ian Parberry, Michael R. Wick) erschienen in SIGCSE 2006 (Seite 394 - 395) | Konferenz-Paper | |
2008 | ![]() ![]() |
Problem solving in community - a necessary shift in cs pedagogy (Sarah Monisha Pulimood, Ursula Wolz) erschienen in SIGCSE 2008 (Seite 210 - 214) | Konferenz-Paper | |
2008 | ![]() ![]() |
'scratch' your way to introductory cs (Ursula Wolz, John Maloney, Sarah Monisha Pulimood) erschienen in SIGCSE 2008 (Seite 298 - 299) | Konferenz-Paper | |
2009 | ![]() ![]() |
Girls do like playing and creating games (Ursula Wolz, Tiffany Barnes, Jessica D. Bayliss, Jamie Cromack) erschienen in SIGCSE 2009 (Seite 199 - 200) | Konferenz-Paper | |
2009 | ![]() ![]() |
Starting with scratch in CS 1 (Ursula Wolz, Henry H. Leitner, David J. Malan, John Maloney) erschienen in SIGCSE 2009 (Seite 2 - 3) | Konferenz-Paper | |
2010 | ![]() ![]() |
Effective delivery of computing curriculum in middle school - challenges and solutions (Youwen Ouyang, Ursula Wolz, Susan H. Rodger) erschienen in SIGCSE 2010 (Seite 327 - 328) | Konferenz-Paper | |
2011 | Kinesthetic learning of computing via «off-beat» activities (Ursula Wolz, Michael Milazzo, Meredith Stone) erschienen in ITiCSE 2011 (Seite 68 - 72) | Konferenz-Paper | ||
2011 | ![]() ![]() |
Cooperative expertise for multidisciplinary computing (Ursula Wolz, Lillian (Boots) Cassel, Thomas Way, Kim Pearson) erschienen in SIGCSE 2011 (Seite 329 - 334) | Konferenz-Paper | |
2013 | Interdisciplinary computing, successes and challenges (abstract only) (Lillian N. Cassel, Ursula Wolz) erschienen in SIGCSE 2013 (Seite 738 - 738) | Konferenz-Paper | ||
2014 | ![]() ![]() |
Interdisciplinary computing in many forms (Lillian (Boots) Cassel, Bonnie K. MacKellar, Joan Peckham, Carol Spradling, Han Reichgelt, Suzanne Westbrook, Ursula Wolz) erschienen in SIGCSE 2014 (Seite 623 - 624) | Konferenz-Paper | |
2018 | ![]() ![]() |
1, 1, 4, 3, 8, 7, 4, 4, 3, 2, 3, 3 | Best Practices in Academia to Remedy Gender Bias in Tech (Ursula Wolz, Lina Battestilli, Bruce Maxwell, Susan H. Rodger, Michelle Trim) erschienen in SIGCSE 2018 (Seite 672 - 673) ![]() ![]() | Konferenz-Paper |
2018 | ![]() ![]() |
2, 4, 7, 9, 5, 1, 6, 3, 3, 4, 4, 4 | Updating Introductory Computer Science with Creative Computation (Dianna Xu, Ursula Wolz, Deepak Kumar, Ira Greenburg) erschienen in SIGCSE 2018 (Seite 167 - 172) ![]() ![]() | Konferenz-Paper |
2019 | Code Crafting Curriculum - A Textile Crafts Approach to Computer Science (Ursula Wolz, Seoyen (Stella) Lee, James Mulligan, Paulina Valdivieso) erschienen in SIGCSE 2019 | Konferenz-Paper |
Zeitungsartikel von Ursula Wolz 
Jahr | Volltext | Abrufe | Text |
---|---|---|---|
2011 | ![]() ![]() |
Scratching the subject surface - infusing computing into K-12 curriculum (Ursula Wolz, Youwen Ouyang, Scott Leutenegger) erschienen in SIGCSE 2011 (Seite 489 - 490) |
Definitionen von Ursula Wolz
creative coding |
|
Bemerkungen von Ursula Wolz
Von Ursula Wolz gibt es im Biblionetz Bemerkungen zu:
![]() Texte KB IB clear | A simple java package for GUI-like interactivity, Accommodating diversity of academic preparation in CS1 (panel), Best Practices in Academia to Remedy Gender Bias in Tech, Code Crafting Curriculum, Cooperative expertise for multidisciplinary computing, CS1 using Java language features gently, Interdisciplinary computing, successes and challenges (abstract only), Multi-media integrated into CS 2, Problem solving in community, Scratching the subject surface, simpleIO, Teaching design and project management with lego RCX robots, Updating Introductory Computer Science with Creative Computation |
![]() Begriffe KB IB clear | creative coding |
Zeitleiste
CoautorInnen
Seoyen (Stella) Lee, Penny Anderson, Tiffany Barnes, Lina Battestilli, Jessica D. Bayliss, Lillian N. Cassel, Lillian (Boots) Cassel, Zhi Chen, Edward Conjura, Jamie Cromack, Martin Dickey, Daniel Domen, James Dunne, Frank L. Friedman, Ira Greenburg, David Gries, Max Hailperin, Daniel T. Joyce, Göran Karlsson, Deborah Knox, Elliot B. Koffman, Joan Krone, Deepak Kumar, Atika Laribi, Kathleen Larson, Henry H. Leitner, Scott Leutenegger, Bonnie K. MacKellar, David J. Malan, John Maloney, Bill Z. Manaris, Sirkku Männikö, Bruce Maxwell, Michael McAuliffe, Michael Milazzo, Sarah Monisha Pulimood, James Mulligan, Youwen Ouyang, Jacob Palme, Ian Parberry, J. Paul Myers, Kim Pearson, Joan Peckham, Viera K. Proulx, Kenneth A. Reek, Han Reichgelt, Susan H. Rodger, Robert Spielvogel, Carol Spradling, Meredith Stone, Michelle Trim, Paulina Valdivieso, Henry M. Walker, Thomas Way, Scott Weisgarber, Mark Allen Weiss, Suzanne Westbrook, Michael R. Wick, Dianna Xu,
Zitationsnetz 
Begriffswolke von Ursula Wolz
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen 
- SIGCSE 2018 - Proceedings of the 49th ACM Technical Symposium on Computer Science Education, SIGCSE 2018, Baltimore, MD, USA, February 21-24, 2018 (Tiffany Barnes, Daniel D. Garcia, Elizabeth K. Hawthorne, Manuel A. Pérez-Quiñones) (2018)
- Updating Introductory Computer Science with Creative Computation (Dianna Xu, Ursula Wolz, Deepak Kumar, Ira Greenburg) (2018)
- Updating Introductory Computer Science with Creative Computation (Dianna Xu, Ursula Wolz, Deepak Kumar, Ira Greenburg) (2018)
- The effects of first programming language on college students’ computing attitude and achievement - a comparison of graphical and textual languages (Chen Chen, Paulina Haduong, Karen Brennan, Gerhard Sonnert, Philip Sadler) (2018)
Volltexte
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |