Viera K. ProulxDies ist keine offizielle Homepage von Viera K. Proulx, E-Mails an Viera K. Proulx sind hier nicht möglich! |

Bücher von Viera K. Proulx 

ITiCSE 2005
Proceedings of the 10th Annual SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education
(José C. Cunha, William M. Fleischman, Viera K. Proulx, João Lourenço) (2005) Bei amazon.de anschauen
19 Texte von Viera K. Proulx 
Jahr | Volltext | Abrufe | Text | Texttyp |
---|---|---|---|---|
1992 | ![]() ![]() |
Programming by Experimentation and Example (Cynthia A. Brown, Harriet J. Fell, Viera K. Proulx, Richard Rasala) erschienen in ICCAL '92 (Seite 136 - 147) | Konferenz-Paper | |
1994 | ![]() ![]() |
From animation to analysis in introductory computer science (Richard Rasala, Viera K. Proulx, Harriet J. Fell) erschienen in SIGCSE 1994 (Seite 61 - 65) | Konferenz-Paper | |
1994 | ![]() ![]() |
Using graphical presentation techniques in closed laboratory exercises (abstract) (Viera K. Proulx, Harriet J. Fell, Richard Rasala, Johannes A. G. M. Koomen, Carol W. Wilson) erschienen in SIGCSE 1994 (Seite 366 - 366) | Konferenz-Paper | |
1996 | ![]() ![]() |
Use of laboratories in computer science education - guidelines for good practice: report of the working group on computing laboratories (Deborah Knox, Ursula Wolz, Daniel T. Joyce, Elliot B. Koffman, Joan Krone, Atika Laribi, J. Paul Myers, Viera K. Proulx, Kenneth A. Reek) erschienen in ITiCSE 1996 | Konferenz-Paper | |
1996 | ![]() ![]() |
6, 1, 8, 2, 2, 5, 1, 3, 3, 4, 3, 2 | Foundations of computer science - what are they and how do we teach them? (Viera K. Proulx, Richard Rasala, Harriet J. Fell) erschienen in ITiCSE 1996 | Konferenz-Paper |
1996 | ![]() ![]() |
Writing across the computer science curriculum (Harriet J. Fell, Viera K. Proulx, John Casey) erschienen in SIGCSE 1996 (Seite 204 - 209) | Konferenz-Paper | |
1997 | ![]() ![]() |
Using the WWW as the delivery mechanism for interactive, visualization-based instructional modules (report of the ITiCSE 1997 working group on visuali (Thomas L. Naps, Joseph Bergin, Ricardo Jiménez-Peris, Myles F. McNally, Marta Patiño-Martínez, Viera K. Proulx, Jorma Tarhio) erschienen in The supplemental proceedings of the conference on Integrating technology into computer science education ![]() ![]() | Konferenz-Paper | |
1997 | ![]() ![]() |
Recursion and grammars for CS2 (Viera K. Proulx) erschienen in ITiCSE 1997 | Konferenz-Paper | |
1998 | ![]() ![]() |
Traffic simulation - a case study for teaching object oriented design (Viera K. Proulx) erschienen in SIGCSE 1998 (Seite 48 - 52) | Konferenz-Paper | |
1998 | ![]() ![]() |
Scaling - a design pattern in introductory computer science courses (Harriet J. Fell, Viera K. Proulx, Richard Rasala) erschienen in SIGCSE 1998 (Seite 326 - 330) | Konferenz-Paper | |
2000 | ![]() ![]() |
Programming patterns and design patterns in the introductory computer science course (Viera K. Proulx) erschienen in SIGCSE 2000 (Seite 80 - 84) | Konferenz-Paper | |
2002 | ![]() ![]() |
The SIGCSE 2001 Maze Demonstration program (Richard Rasala, Jeff Raab, Viera K. Proulx) erschienen in SIGCSE 2002 (Seite 287 - 291) | Konferenz-Paper | |
2004 | ![]() ![]() |
Java IO and testing made simple (Viera K. Proulx, Richard Rasala) erschienen in SIGCSE 2004 (Seite 161 - 165) | Konferenz-Paper | |
2006 | ![]() ![]() |
Design of class hierarchies - an introduction to OO program design (Viera K. Proulx, Kathryn E. Gray) erschienen in SIGCSE 2006 (Seite 288 - 292) | Konferenz-Paper | |
2006 | ![]() ![]() |
Tools for teaching introductory programming - what works? (Kris Powers, Paul Gross, Steve Cooper, Myles F. McNally, Kenneth J. Goldman, Viera K. Proulx, Martin C. Carlisle) erschienen in SIGCSE 2006 (Seite 560 - 561) | Konferenz-Paper | |
2009 | Unit testing in Java (Viera K. Proulx, Weston Jossey) erschienen in ITiCSE 2009 (Seite 349 - 349) | Konferenz-Paper | ||
2009 | ![]() ![]() |
Test-driven design for introductory OO programming (Viera K. Proulx) erschienen in SIGCSE 2009 (Seite 138 - 142) | Konferenz-Paper | |
2011 | Introductory Computing - The Design Discipline (Viera K. Proulx) erschienen in Informatics in Schools (Seite 177 - 188) ![]() | Konferenz-Paper | ||
2013 | Test-first Java for beginners (abstract only) (Viera K. Proulx) erschienen in SIGCSE 2013 (Seite 745 - 745) | Konferenz-Paper |
Bemerkungen von Viera K. Proulx
Von Viera K. Proulx gibt es im Biblionetz Bemerkungen zu:
![]() Texte KB IB clear | Design of class hierarchies, Java IO and testing made simple, Programming by Experimentation and Example, Programming patterns and design patterns in the introductory computer science course, Recursion and grammars for CS2, Scaling, Test-driven design for introductory OO programming, Test-first Java for beginners (abstract only), The SIGCSE 2001 Maze Demonstration program, Using graphical presentation techniques in closed laboratory exercises (abstract), Writing across the computer science curriculum |
Zeitleiste
CoautorInnen
Joseph Bergin, Cynthia A. Brown, Martin C. Carlisle, John Casey, Steve Cooper, José C. Cunha, Harriet J. Fell, William M. Fleischman, Kenneth J. Goldman, Kathryn E. Gray, Paul Gross, Ricardo Jiménez-Peris, Weston Jossey, Daniel T. Joyce, Deborah Knox, Elliot B. Koffman, Joan Krone, Atika Laribi, João Lourenço, Johannes A. G. M. Koomen, Myles F. McNally, Thomas L. Naps, Marta Patiño-Martínez, J. Paul Myers, Kris Powers, Jeff Raab, Richard Rasala, Kenneth A. Reek, Jorma Tarhio, Carol W. Wilson, Ursula Wolz,
Zitationsnetz 
Begriffswolke von Viera K. Proulx
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen 
- ITiCSE 1996 - Proceedings of the 1st Annual Conference on Integrating Technology into Computer Science Education, ITiCSE 1996, Barcelona, Spain, 2-6 June, 1996 (Lillian (Boots) Cassel) (1996)
- Foundations of computer science - what are they and how do we teach them? (Viera K. Proulx, Richard Rasala, Harriet J. Fell) (1996)
- Foundations of computer science - what are they and how do we teach them? (Viera K. Proulx, Richard Rasala, Harriet J. Fell) (1996)
- Proceedings of the 14th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2019, Glasgow, Scotland, UK, October 23-25, 2019 (2019)
- How Does an Educational IDE Influence Students' Conceptions of Object-Oriented Programming? - Design of a Ph.D. Research Project to Explore Secondary School Students' Conceptions of OOP (Fatma Batur) (2019)
- Discriminating Programming Strategies in Scratch - Making the Difference between Novice and Experienced Programmers (Max Kesselbacher, Andreas Bollin) (2019)
- How Does an Educational IDE Influence Students' Conceptions of Object-Oriented Programming? - Design of a Ph.D. Research Project to Explore Secondary School Students' Conceptions of OOP (Fatma Batur) (2019)
Volltexte
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |