Research in Computer Science EducationZu finden in: Guide to Teaching Computer Science (Seite 47 bis 62), 2011
|
|
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter focuses on research in computer science education. The importance of including this topic in the MTCS course stems from the fact that computer science education research can enrich the prospective computer science teachers´ perspective with respect to the discipline of computer science, the computer science teacher´s role, and students´ difficulties, misconceptions, and cognitive abilities. Consequently, this knowledge may enhance the future work of the prospective computer science teachers in several ways, such as lesson preparation, kind of activities developed for learners, awareness to learners´ difficulties, ways to improve concept understanding, and testing and grading learners´ projects and tests. We first explain the importance of exposing the students to the knowledge gained by the computer science education research community. Then, we demonstrate different issues addressed in such research works and suggest activities to facilitate with respect to this topic.
Von Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis im Buch Guide to Teaching Computer Science (2011) im Text Research in Computer Science Education Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Maggie Bashford , Ernestine Bischof , Ofra Brandes , Karen Brennan , Lana Dyck , Evelyn Eastmond , Timothy V. Fossum , Susan M. Haller , Jenna Hayes , Karin Hodnigg , Yasmin B. Kafai , Liz Liang , John Maloney , Amon Millner , Roland Mittermeir , Andrés Monroy-Hernández , Deborah Nelson , Henry Qin , Mitchel Resnick , Susan H. Rodger , Eric Rosenbaum , Natalie Rusk , L. Shulman , Jay Silver , Brian Silverman , Tamar Vilner , M. M. Voyles , Ela Zur | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , LehrerInteacher | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Research in Computer Science Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 1616 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.