Showing Core-Concepts of Informatics to Kids and Their Teachers |
![]() |
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen

Computer science education in schools focuses in many countries on the use of IT-equipment rather than on foundational concepts informatics offers. Although this is partly justified by immediate use of IT-literacy of pupils, it is as much due to the lack of deeper knowledge in computing on the part of teachers. But this application-based instruction distorts the pupil’s perception of informatics and thus, leads to lack of interest in informatics related professions. This paper reports on a project that shows both, pupils and teachers, some principles of informatics in order to make the students curious to learn more about it and showing both groups that informatics offers more than its applications. It also shows teachers that concepts of informatics are not too difficult to teach and to grasp.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
2 Erwähnungen 
- Guide to Teaching Computer Science (Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis) (2011)
- Informatik - Bildung von Lehrkräften in allen Phasen - 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule (Ludger Humbert) (2021)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | Showing Core-Concepts of Informatics to Kids and Their Teachers: Artikel als Volltext bei Springerlink ( : , 99 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-10-11) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


computer science unplugged



, 99 kByte;
Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-10-11)
Biblionetz-History