/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

ITiCSE Working Groups as an Engine for Community-Building

Zu finden in: Past, Present and Future of Computing Education Research (Seite 213 bis 243), 2023 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Past, Present and Future of Computing Education ResearchIn this chapter, we investigate the way in which the ITiCSE working groups serve as a path into computing-education research. Previous analysis has shown that working group participants are both highly collaborative and open to working with newcomers. Newcomers comprise over 50% of group members each year and they are rapidly connected to the larger working-group community. As long as there have been working-group old-timers (since the second year the working groups were held), nearly all working groups have included both newcomers and old-timers. Here, we update this analysis to cover all the in-person working groups through 2019 and look more closely at the nature of these collaborations. Through 2019, we found, working-group members quickly became part of a community, closely connected to the large majority of working-group members, past and present. Working groups give their members the opportunity to work with people they have never published with before, from other institutions and a wide variety of different countries, and to work beside and learn from established researchers in the field. In addition, most working groups lead to some future collaborations by authors who worked together there for the first time.
Von Robert McCartney, Kate Sanders im Buch Past, Present and Future of Computing Education Research (2023) im Text ITiCSE Working Groups as an Engine for Community-Building

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Joe Bergin , Ken Brodlie , Tony Clear , Sally Fincher , Michael Goldweber , John Hamer , Ricardo Jiménez-Peris , Sami Khuri , Raymond Lister , Andrew Luxton-Reilly , Myles F. McNally , Thomas L. Naps , Marta Patiño-Martínez , Marian Petre , Helen C. Purchase , Anthony V. Robins , Susan H. Rodger , Judy Sheard , Simon , Josh D. Tenenberg , Judith D. Wilson
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1996 ITiCSE 1996 (Lillian (Boots) Cassel) 24, 7, 7, 3, 4, 2, 4, 11, 2, 6, 8, 3 3 110 3 562
2004 Computer Science Education Research (Sally Fincher, Marian Petre) 4, 3, 6, 8, 21, 3, 2, 11, 2, 6, 9, 3 22 42 3 510
2005 ICER 2005 (Richard J. Anderson, Sally Fincher, Mark Guzdial) 2, 7, 4, 1, 2, 1, 5, 6, 2, 7, 8, 4 29 63 4 510
2012 Computer Science Education 4/20124, 3, 3, 9, 10, 3, 2, 4, 3, 2, 4, 3 4 11 3 368
2016 ICER 2016 (Judy Sheard, Josh Tenenberg, Donald Chinn, Brian Dorn) 4, 2, 7, 16, 2, 1, 1, 9, 2, 6, 10, 4 45 144 4 574
2016 Koli Calling 2016 (Judy Sheard, Calkin Suero Montero) 4, 2, 2, 5, 5, 2, 2, 6, 3, 3, 2, 3 6 7 3 358
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1996 local web  An overview of visualization (Joe Bergin, Ken Brodlie, Marta Patiño-Martínez, Myles F. McNally, Thomas L. Naps, Susan H. Rodger, Judith D. Wilson, Michael Goldweber, Sami Khuri, Ricardo Jiménez-Peris) 1 1 0 0
2005 local web  Multi-institutional, multi-national studies in CSEd Research (Sally Fincher, Raymond Lister, Tony Clear, Anthony V. Robins, Josh D. Tenenberg, Marian Petre) 1, 3, 5, 2, 7, 7, 2, 1, 2, 2, 5, 2 1 3 2 223
2012 local web  Contributing student pedagogy (John Hamer, Judy Sheard, Helen C. Purchase, Andrew Luxton-Reilly) 4 1 0 0
2016 local web  A Picture of the Growing ICER Community (Simon) 3 1 0 0
2016 The koli calling community (Simon) 3 0 0 0

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW ITiCSE Working Groups as an Engine for Community-Building: Artikel als Volltext @ Springer (lokal: PDF, 657 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.