/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Teaching Mathematical Modeling with Computing Technology

Presentation of a Course based on Evacuations
André Greubel, Hans-Stefan Siller, Stefan Ruzika, Lynn Knippertz
Publikationsdatum:
Zu finden in: WiPSCE '22, 2022 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

WiPSCE '22

Mathematical modeling is considered a crucial skills, both in modern life and STEM education. Prior research has identified the relevance of working on complex and authentic modelings problems in education. However, up to this point, little of the courses proposed in this area explicitly focus on the role of comprehensive computing technology during mathematical modeling. We bridge this gap by presenting a design and ready-to-use technology for an interdisciplinary course that introduces students to mathematical modeling of complex systems with comprehensive technology. In the course, students are introduced to grid automatons as basic computing model. Furthermore, they can increase their knowledge of mathematical modeling and algorithmic thinking. In this paper, we develop a didactic structure for such a course and present educational technology developed to support this structure. The structure itself consists of three simulation environments and is based on the following problem: “How can we estimate the time it takes to evacuate our school (without an experiment)?”. We describe the structure of the course and the simulation environments in more details and outline potential exercises for such a course.

Von André Greubel, Hans-Stefan Siller, Stefan Ruzika, Lynn Knippertz im Konferenz-Band WiPSCE '22 im Text Teaching Mathematical Modeling with Computing Technology (2022)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Michal Armoni , Michael Eisenberg , Gerald Futschek , Brad Myers , Kumiyo Nakakoji , Randy Pausch , Mitchel Resnick , Susan H. Rodger , Ted Selker , Ben Shneiderman , Moshe Y. Vardi , R. Verma , John Broadus Watson , Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
Algorithmusalgorithm , cognitive load theory (CLT) , Simulation
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1914 Behavior (John Broadus Watson) 12 0 0 0
2005 local web  Creativity Support Tools (Ben Shneiderman, Gerhard Fischer, M. Czerwinski, Brad Myers, Mitchel Resnick) 1, 4, 2, 4, 5, 7, 2, 1, 1, 9, 4, 6 7 51 6 996
2006 SIGCSE 2006 (Doug Baldwin, Paul T. Tymann, Susan M. Haller, Ingrid Russell) 11 308 0 0
2006 Informatics Education - The Bridge between Using and Understanding Computers (Roland Mittermeir) 1, 2, 9, 2, 2, 5, 8, 4, 2, 14, 2, 5 25 174 5 1442
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2005 local web  Design Principles for Tools to Support Creative Thinking (Mitchel Resnick, Brad Myers, Kumiyo Nakakoji, Ben Shneiderman, Randy Pausch, Ted Selker, Michael Eisenberg) 1, 4, 1, 5, 4, 5, 4, 10, 1, 8, 5, 4 4 42 4 843
2006 local web  Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 8, 7, 5, 18, 29, 4, 3, 2, 6, 14, 5, 15 189 21 15 1290
2006 local web  Automata theory (Michal Armoni, Susan H. Rodger, Moshe Y. Vardi, R. Verma) 1 4 0 0
2006 local web  Algorithmic Thinking (Gerald Futschek) 6, 1, 6, 3, 2, 7, 8, 3, 1, 3, 2, 2 5 6 2 332

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Teaching Mathematical Modeling with Computing Technology: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 1262 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.