/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

A Tale of Two Countries: Successes and Challenges in K-12 Computer Science Education in Israel and the United States

Judith Gal-Ezer, Chris Stephenson
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This article tells a story of K-12 computer science in two different countries. These two countries differ profoundly in culture, language, government and state structure, and in their education systems. Despite these differences, however, they share the pursuit of excellence and high standards in K-12 education. In Israel, curriculum is determined at the national level. The high-school computer science curriculum has been in place for more than 20 years and is offered in all schools as an elective similar to biology, chemistry, and physics. The picture in the United States is more complex and therefore less amenable to generalization. Because educational policy is set at the state and sometimes even at the school district level, access to computer science courses and the content of those courses can vary even for schools within the same district. This article will describe the development of the curricula/standards in both countries and the current situation, focusing on common issues and challenges in areas such as equity and teacher training.
Von Judith Gal-Ezer, Chris Stephenson im Journal ACM Transactions on Computing Education (TOCE) - Special Issue on Computing Education in (K-12) Schools (2014) im Text A Tale of Two Countries: Successes and Challenges in K-12 Computer Science Education in Israel and the United States

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Michal Armoni, R. N. Foster, Judith Gal-Ezer, Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis, L. Shulman, Allen Tucker, Jeannette M. Wing, Adital Zeldes

Begriffe
KB IB clear
Curriculum / Lehrplancurriculum, Informatikcomputer science, Informatik-Didaktikdidactics of computer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Informatikunterricht in der Schule, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1986  Innovation (R. N. Foster) 8, 10, 6, 12, 16, 10, 9, 2, 3, 4, 6, 111414111711
2000Computer Science Education 1/20003, 7, 3, 9, 6, 6, 9, 14, 6, 3, 4, 9169200
2006Computer Science Education 4/20062, 7, 2, 3, 3, 5, 5, 6, 5, 4, 4, 6346178
2010 local web Teaching Fundamental Concepts of Informatics (Juraj Hromkovic, Rastislav Královic, Jan Vahrenhold) 6, 10, 10, 23, 10, 10, 9, 6, 10, 7, 9, 101312310748
2011 local Guide to Teaching Computer Science (Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis) 1, 10, 5, 14, 9, 10, 12, 6, 3, 4, 3, 75737535
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1986 local web Those who understand (L. Shulman) 15, 20, 18, 27, 10, 12, 12, 6, 13, 12, 16, 759571298
2000 local web Teaching Software Designing Skills (Judith Gal-Ezer, Adital Zeldes) 1100
2006 local web Reductive thinking in computer science (Michal Armoni, Judith Gal-Ezer, Orit Hazzan) 1100
2006 local web Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 9, 13, 12, 28, 16, 17, 23, 10, 10, 10, 9, 10982110890
2010 local web K-12 Computer Science (Allen Tucker) 7600

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
LehrerIn, Lehrplan 21, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.