Evaluating the Symbiosis of DyKnow Software and Pen-Based Computing in the Rose-Hulman ClassroomArchana Chidanandan, Rebecca DeVasher, Patrick Ferro, David Fisher, Sudipa Mitra-Kirtley, Laurence D. Merkle, David Mutchler, Mario Simoni, Shannon Sexton, Anneliese Watt, Julia Williams
Publikationsdatum:
Zu finden in: The Impact of Tablet PCs and Pen-based Technology on Education 2007 (Seite 21 bis 31), 2007
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
At Rose-Hulman Institute of Technology we have developed curricula that use DyKnow software and
pen-based computing in courses drawn from seven different disciplines: Computer Architecture
(computer science); Design for Manufacturing (mechanical engineering); Engineering Chemistry;
Introductory Physics; Mechanical Systems (mechanical engineering); Operating Systems (computer
science); Technical Communication; Signals and Systems (electrical engineering); and Software
Requirements and Specifications (software engineering). As a component of the development of these
pedagogies, we have focused on the assessment and evaluation of the impact of a symbiosis of hardware
(pen-based computing) and software (DyKnow Vision) on teaching and learning. Assessment has been
developed at two levels for this project. One level of assessment is the development of classroom
assessment techniques, or CATs. The second level of assessment includes both formative and summative
assessment components measured through a mixed methods design. In this paper we describe both the
implementation of the hardware/software combination in these courses and the assessment of impact of
the combination on student learning. We also provide results from the first year of our two-year
assessment project.
Von Archana Chidanandan, Rebecca DeVasher, Patrick Ferro, David Fisher, Sudipa Mitra-Kirtley, Laurence D. Merkle, David Mutchler, Mario Simoni, Shannon Sexton, Anneliese Watt, Julia Williams im Text Evaluating the Symbiosis of DyKnow Software and Pen-Based Computing in the Rose-Hulman Classroom (2007) Bemerkungen
Leider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Shannon Sexton , Julia Williams | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , DyKnow , Evaluationevaluation , Tablet PCTablet PC , Tablet PCs in educationTablet PCs in education | ||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | OneNote |
Tagcloud
Zitationsgraph
Volltext dieses Dokuments
Evaluating the Symbiosis of DyKnow Software and Pen-Based Computing in the Rose-Hulman Classroom: Artikel als Volltext (: , 39 kByte) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.