Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Juli 2024.
Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden.
Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Zusammenfassungen
Safeguarding personal digital data is crucial and requires appropriate training. However, privacy remains a novel topic, leaving teachers with limited guidance. This study investigates how elementary school students perceive personal data and assesses pre-service teachers’ accuracy in predicting children’s responses. Employing Nissenbaum’s contextual integrity framework, the outcomes of this research offer a nuanced perspective on privacy, considering different recipients and data types. The study surveyed 94 Grade 3 and Grade 5 students, asking them to indicate with which recipients (no one, parents, best friends, class, all other people) they would share specific information. In addition, 75 pre-service teachers were asked to indicate what they expected Grade 5 children would share with whom. The findings show: 1. what information Grade 3 and Grade 5 students consider to be most private, 2. which recipients they trust the most, 3. varying sharing practices between Grade 3 and 5, and 4. a tendency for pre-service teachers to underestimate children’s privacy sharing behavior. In the discussion section we propose five recommendations for enhancing digital privacy education.
Von Martin Hermida, Raffael Meier, Iwan Schrackmann, Nina Imlig-Iten, Eva Marinus im Text What kinds of personal data do primary school pupils share with whom? (2024) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Content Knowledge, Datenschutz, Lehrplan 21, Lernen, Pedagogical Knowledge, Technological Content Knowledge (TCK), Technological pedagogical content knowledge (TPCK), Technological Pedagogical Knowledge (TPK), Technology Knowledge, TPCK-Modell, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
What kinds of personal data do primary school pupils share with whom?: Artikel als Volltext (: , 1540 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat selbst sagt, er habe dieses Dokument gelesen.