Using Concept Cartoons for Assessing Children's Conceptions about the InternetParvaneh Babari, Michael Hielscher, Peter Adriaan Edelsbrunner, Beat Döbeli Honegger, Bettina Waldvogel, Eva Marinus
Publikationsdatum:
Zu finden in: WIPSCE '23, 2023
|
|
Zusammenfassungen
In this paper we describe the development and first evaluation of a tool to measure children’s conceptions about the Internet. The tool uses worksheets with concept cartoons and can both serve as a formative assessment tool for classroom teachers to find their students’ difficulties and strengths on the subject and to adopt their teaching accordingly as well as a summative assessment tool for research purposes. We briefly present the data collection methods of a pilot study and the preliminary conclusions about children’s conceptions of the Internet. Moreover, we describe the challenges that we observed in measuring children’s conceptions of the Internet using concept cartoons. Finally we discuss the potential of this tool in research and classroom settings for a large scale study.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Eltern, Fehlvorstellungen beim Programmieren, Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule, Schule, Unterricht, Wireless Computing an Schulen |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Using Concept Cartoons for Assessing Children's Conceptions about the Internet: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 636 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.