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Beats Biblionetz - Texte

Transfer of Cognitive Skills from Programming: When and How?

Gavriel Salomon, David N. Perkins
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iconZusammenfassungen

instruction. Salomon and Perkins (1987) list six general areas of transfer that might be obtainable through appropriate programming language experience: (a) transfer of mathematical and geometric concepts and principles; (b) transfer of problem-solving skills, problem findings, and problem management strategies; (c) transfer of the abilities of formal reasoning and representation; (d) transfer of knowledge models and thinking and learning skills; (e) transfer of cognitive styles; and (f) transfer of enthusiasm and tolerance.
Von David B. Palumbo im Text Programming Language/Problem-Solving Research (1990)
Investigations of the impact of programming instruction on cognitive skills have yielded occasional positive and many negative findings. To interpret the mixed results, we describe two distinct mechanisms of transfer - "low road" transfer, resulting from extensive practice and automatization, and "high road" transfer, resulting from mindful generalization. High road transfer seems implicated where positive impacts of programming have been found; insufficient practice and little provocation of mindful abstraction are characteristic of investigations not demonstrating transfer. Our discussion affirms that programming instruction can improve cognitive skills under the right conditions, but cautions that implementing such conditions on a wide scale may be difficult and that programming instruction must compete with other means of improving cognitive skills.
Von Gavriel Salomon, David N. Perkins im Text Transfer of Cognitive Skills from Programming: When and How?

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
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Andrea diSessa , David B. Fogel , D. Midian Kurland , Zbigniew Michalewicz , Seymour Papert , Roy Pea , Daniel Watt , Sylvia Weir

Aussagen
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Problemlöseargument: Informatikkenntnisse helfen auch beim Lösen von Problemen ausserhalb der Informatikproblem solving argument: knowledge in computer science fosters problem solving

Begriffe
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Problemlösefähigkeitproblem solving skills , Programmierenprogramming
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Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1979 local web  Final Report of the Brookline LOGO Project (Seymour Papert, Daniel Watt, Andrea diSessa, Sylvia Weir) 8, 3, 1, 3, 4, 3, 6, 5, 2, 9, 3, 5 5 5 5 355
2004 local  How to Solve It (Zbigniew Michalewicz, David B. Fogel) 4, 1, 3, 4, 3, 6, 3, 2, 2, 4, 3, 1 7 7 1 466
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Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1984 local web  On the cognitive effects of learning computer programming (Roy Pea, D. Midian Kurland) 9, 1, 6, 4, 14, 2, 1, 2, 4, 10, 4, 3 35 15 3 581
1984 local web  Logo Programming and the Development of Planning Skills (Roy Pea, D. Midian Kurland) 8, 2, 6, 5, 1, 2, 2, 1, 3, 12, 4, 2 6 14 2 569

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Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

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