/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Digital Safety and Responsible Use Within a Primary School Ecosystems Community in Aotearoa/New Zealand

Nicki Dabner
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit September 2021. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and ComputingWith the New Zealand Ministry of Educations’ emphasis upon e-Learning in educational settings, and the correlating increase in approaches to learning with digital technologies in New Zealand primary schools, primary school-aged students in New Zealand are increasingly using digital devices in school settings and at a progressively earlier age. As availability of digital devices outside of school also increases and the boundaries between usages blur, there is an imperative to prepare primary them to use digital devices safely and responsibly across multiple contexts, and for multiple purposes. Implementing a school-wide, cross-sector, multi-stakeholder approach has been proposed as the most effective way to prepare young people in this area. However, little is known about how such an approach is actualized in primary school settings, and the benefits and challenges associated with its adoption. Drawing upon ecological systems theory, this interpretive case study will examine how one New Zealand primary school addresses digital safety and responsible use within the school ecosystems community, how they engage with individuals, groups or organizations situated within other ecosystem communities, and the drivers, enablers, barriers and tensions they experience within these endeavours.
Von Nicki Dabner im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Digital Safety and Responsible Use Within a Primary School Ecosystems Community in Aotearoa/New Zealand

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Niki Davis, Mike Ribble

Begriffe
KB IB clear
E-LearningE-Learning, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2009International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) 11, 19, 7, 13, 18, 9, 15, 12, 11, 7, 13, 8952378945
2015 local Digital Citizenship in Schools (Mike Ribble) 6, 12, 5, 26, 18, 7, 7, 4, 3, 9, 6, 64106916
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2009 local web How May Teacher Learning Be Promoted for Educational Renewal with IT? (Niki Davis) 1, 1, 2, 2, 3, 2, 4, 1, 2, 1, 4, 221275

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat dieses Kapitel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.