How May Teacher Learning Be Promoted for Educational Renewal with IT?Niki Davis
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 507 bis 519), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter takes an instrumental perspective with the goal of empowering teachers and other leaders with an understanding of the ecology of educational renewal with IT. The diversity of factors that impact a teacher´s adoption of IT are envisioned in layers that frame perspectives of the classroom as nested within the school, local area, region, and the global biosphere of education. Theoretical models are used to explain the multi-staged processes and illustrated with research. For example, models of the adoption of IT in a classroom emphasize each teacher´s ownership of the innovation process. In addition, simultaneous renewal of teacher education and K-12 schools involves overlapping ecologies in multiple organizations, leading to additional challenges for teacher learning with IT in preservice teacher education. The chapter concludes with a recommendation to incorporate ecological perspectives in the design and reporting of research in this area.
Von Niki Davis im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text How May Teacher Learning Be Promoted for Educational Renewal with IT? Dieses Kapitel erwähnt ...
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing - 11th IFIP TC 3 World Conference on Computers in Education, WCCE 2017, Dublin, Ireland, July 3-6, 2017 (Arthur Tatnall, Mary Webb) (2017)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
How May Teacher Learning Be Promoted for Educational Renewal with IT?: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 311 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.