Gender Difference in Handmade Robotics for ChildrenPaolo Tosato, Monica Banzato
Zu finden in: Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Seite 209 bis 220), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
There are several kits for sale in the educational market that aim to encourage children to interact with technology and programming through the use of enjoyable activities which incorporate tangible robots. However, less expensive “craft” alternatives are also available, including handmade robotics. This paper describes the development of Rospino, a robotics kit aimed at children aged from 9 to 11. The project is still being tested and is going through several design iterations based on feedback collected from teachers and children during the last year. The study presented in this paper is part of research still under development which aims to verify whether there are gender differences in self-efficacy and perceived engagement in handmade robotics activities. Despite the fact that some of the craft materials are not inherently attractive (e.g., rubber bands, bottle caps, pieces of wood, wires, etc. and could be labelled as “male stuff”) and the low self-efficacy of the girls as measured in the pre-test, the results (among 133 primary school students) demonstrate that females have been involved at the same level as males in the activity.
Von Paolo Tosato, Monica Banzato im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Gender Difference in Handmade Robotics for Children Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Konstantinos Chorianopoulos , Alexandros Merkouris , Seymour Papert , Jeannette M. Wing | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | GenderGender , LehrerInteacher , Mädchengirl , Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school , Programmierenprogramming , Roboterrobot , Selbstwirksamkeitself efficacy | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Knaben, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Gender Difference in Handmade Robotics for Children: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 178 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.