Utilizing the Repertory Grid Method to Investigate Learners’ Perceptions of Computer Science Concepts Computer Science on the Schoolyard
Zu finden in: Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Seite 547 bis 556), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
When it comes to studying learners’ perceptions, the most common methods range from arranged questionnaires to carefully structured interviews. While the former are arguably inadequate to understand learners’ perceptions correctly due to the lack of response, the latter lack the ability to flexibly focus on interesting points during the interviews. Since the importance of learners’ perceptions is well-known and many Computer Science concepts are not covered yet, we want to introduce a technique from the field of social psychology and apply it to the domain of Computer Science Education. With our field report on “Utilizing the Repertory Grid Method to Investigate Learners’ Perceptions of Computer Science Concepts” we want to encourage this qualitative approach in this field. We present our application of this method in order to study five 11- to 13-year-old secondary school students’ conceptions of the Internet and the corresponding IT devices. It turns out that the technique is a promising alternative when it comes to studying learners’ perceptions indeed.
Von Nils Pancratz, Ira Diethelm im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Utilizing the Repertory Grid Method to Investigate Learners’ Perceptions of Computer Science Concepts Dieses Kapitel erwähnt ...
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Vorstellungen von Lernenden zum Aufbau von Informatiksystemen - eine multimethodische Untersuchung von Lernvoraussetzungen zum Denken in Teilen von Ganzen (Nils Pancratz) (2021)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Utilizing the Repertory Grid Method to Investigate Learners’ Perceptions of Computer Science Concepts: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 294 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.